07.apr

Bygg- og anleggsskolen: Gode kontrakter og god lønnsomhet

DIGITALKONFERANSE: Gode innkjøpsrutiner, kontrakter, avtaler og flere andre viktige suksesskriterier kan ha betydelig innvirkning på prosjektets lønnsomhet. Hva må du tenke på før og etter at kontakten er signert? Det er temaet for den første samlingen i bygg- og anleggsskolen.

Gode innkjøpsrutiner, kontrakter og avtaler vil være avgjørende for å levere god margin. Så, hva bør man tenke på før du inngår kontrakten? Delta på Bygg- og anleggskolen denne dagen og få kunnskap om standard kontrakter av Johan Helgø i Haver Advokater. Johan er opptatt av din bevisstgjøring og hva du må ha fokus på i kontraktsinngåelse og -oppfølging. Foredraget hans gir innblikk i modeller og hva som er viktig ved kontraktsinngåelse. Han avslutter sitt foredrag om hva som er viktig ifm oppfølging av kontrakter. Vi får også besøk av Skjalg Lund i Kruse Smith som følger opp Johan sitt foredrag med å gi konkrete innspill sett fra entreprenørens side.

Vi avslutter denne samlingen med besøk fra Cato Østerhus i Øster Hus Gruppen. Øster Hus filosofien bygger på at nøkkelen ligger i gode avtaler med leverandører, og at planlegging og gjennomføring sammen med leverandørene er avgjørende for god lønnsomhet. Cato gir kloke råd og sier noen ord om hva han mener bransjen må gjøre for å sikre god driftsmargin og inntjening?

Bygg- og anleggsskolen
Bygg- og anleggsskolen er Næringsforeningens nye faglige møteplass for bygg- og anleggsbransjen i Stavanger-regionen. Vi følger opp arbeidet til det offentlige initiativet Bygg21, som nå er avsluttet. Vi vil fortsette å bidra til at næringen realiserer sitt potensial ved å motivere, utfordre, samordne og stimulere næringen til å bli mer kunnskapsbasert og effektiv – og kontinuerlig sette aktuelle temaer på dagsorden.

Vårens samlinger i bygg- og anleggsskolen:
07.04: Kontrakt og lønnsomhet
05.05: Innovasjon i BAE-næringen
02.06: Beste praksis i plan- og byggesaker

KLIKK HER for å melde deg på alle samlingene samlet; enkelt og til en fordelaktig pris!

Bygg- og anleggsskolen presenteres i samarbeid med Site 4016 og Smedvig.

For mer informasjon, vennligst kontakt Egil Hollund i Næringsforeningen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

PS! Link til konferansen blir sendt ut til påmeldte deltakere ca. to timer før start. Dersom du er påmeldt og ikke har mottatt link på mail innen 07.30 onsdag 7. april (én time før møtestart), sjekk mappe for uønsket mail, før du sender en mail til Egil Hollund i Næringsforeningen FØR møtestart.

08.30 Velkommen, ved Silje Finnskog Jensen i Næringsforeningen.

08.35 Grunnleggende juridisk innføring i kontraktsinngåelse og -oppfølging, ved Johan Helgø i Haver Advokatfirma.

09.20 Innspill sett fra entreprenørens side, ved Skjalg Lund i Kruse Smith.

09.35 Suksess for lønnsomhet, ved Cato Østerhus i Øster Hus Gruppen.

09.55 Q&A.

10.00 Takk for i dag.