25.okt

KÅKÅnomics: Økonomisk Rapport 2019

Milliardene ruller inn igjen i Stavanger-regionen, i en fart og i et omfang som får andre norske byer av samme størrelse til å svimle, men hvor lenge vil det vare denne gang? Verdenspremiere på Økonomisk Rapport 2019 for Stavanger-regionen. Kjør debatt!

Rapporten presenteres av:

• Professor Ola Kvaløy, Handelshøgskolen ved UiS.
  • Harald Minge, adm. direktør i Næringsforeningen.

Holder Norges desidert mest verdiskapende region posisjonen, eller begynner det å knake i byggverket? Økonomisk rapport er basert på analysen av 21.000 regnskaper fra bedriftene mellom Egersund og Ryfylke og har ti års historikk. Den viser ikke bare konjunkturene, men også strukturen i næringslivet vårt. Sårbarheten vår, men også kraften. Du får tallene bak tallene, deretter skal forhåpentlig rapporten støttes, mistenkeliggjøres, dissekeres og eventuelt slaktes av deg og våre inviterte gjester.

Etter presentasjonen debatteres resultatet og de økonomiske utsiktene i vår region av:

• Eirin Sund, distriktssekretær i LO i Rogaland.
  • Trine Stangeland, administrerende direktør i Sandnes Sparebank.
  • Tore Guldbrandsøy, leder av Rystad Energy sitt Stavanger-kontor.

Vi har også spurt medlemsbedriftene våre om forventningene for inneværende år og neste år, og vil fortelle litt om hva selskapene tror om tiden som kommer.

For mer informasjon om møtet, vennligst kontakt Trude R. Hembre i Næringsforeningen.

Arbeidet er gjennomført av Universitetet i Stavanger og Næringsforeningen og arr er i samarbeid med KÅKÅnomics.

Billett kjøpes på KÅKÅnomics: kverulantkatedralen.no

Link til billettkjøp her.

Foredragsholdere