08.nov

Logistikkdagen 2022

MELD DEG PÅ! Vi gir deg de nyeste trendene og statusrapportene innen samferdsel, transport og logistikk.

I år som i fjor inviterer vi til den viktigste møteplassen for transport- og logistikkbransjen i Rogaland. De politiske utfordringene skaper stadig nye utfordringer for samferdsel verden over. Logistikkdagen byr på aktuelle og innovative innlegg som skaper muligheter. Det blir også, som alltid, statusrapporter fra sjø, luft, vei og bane med oppdateringer på aktuelle prosjekter. Kom og møt folk fra næringen, få gode samtaler, nydelig mat og faglig påfyll av hva som er de nye trendene. Bærekraft og teknologi er viktige og uunngåelige temaer vi vil innom denne dagen.

Under Logistikkdagen 2022 møter du blant annet statssekretær i samferdselsdepartementet Jakob Bjelland (Sp). Leder i samferdselsutvalget i Rogaland fylkeskommune Ole Ueland, Monica Nyhagebråten fra Tolletaten, Stine Haave Åsland fra Rogaland Fylkeskommune, Heidi Wolden fra Norled, Oskar Stenstrøm fra Bane Nor, Geir Strømstad fra Statens Vegvesen.

Logistikkdagen 2022 er den største logistikkonferansen i Rogaland, og arrangeres i et samarbeid mellom Logistikkforeningen, NHO Logistikk og Transport, Maritimt Forum og Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

For spørsmål om Logistikkdagen 2022, ta kontakt med Hanne Hernes, Næringsforeningen. Medlemmer av Logistikkforeningen, NHO Logistikk og Transport samt Maritimt Forum vil også få medlemspris - ta kontakt for å få egen rabattkode.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.15 Registrering, kaffe og mingling.

09.00 Velkommen, ved konferansier Sigurd Ur.

09.10 Åpning av konferansen, ved Siri Tansø, leder av programkomiteen og distriktsleder i Bring/Posten.

09.20 Samferdselspolitiske utfordringer nasjonalt, ved Jakob Bjelland, statssekretær i Samferdselsdepartementet.

09.40 Samferdselspolitiske utfordringer regionalt ved Ole Ueland, leder i samferdselsutvalget i Rogaland fylkeskommune.

09.55 Dialog og spørsmål.

10.20 Pause

10.40 Statusrapporter, Vei, ved Geir Strømstad i Statens vegvesen, - Bane ved Oskar Stenstrøm i Bane Nor, - Luft, ved Anette Sigmundstad i Avinor, - Sjø, ved Magne Fjell Havnedirektør i Stavangerregionen Havn og Thor Thingbø havnedirektør i Sandnes Havn.

11.45 Kort intro av hovedsponsor Logi Trans og Stavangerregionen Havn.

11.50 Lunsj

12.50 Endringer og digitalisering i Tolletaten, ved Monica Nyhagebråten fra Tolletaten.

13.10 Bærekraftig samferdselssektor Rogaland, ved Stine Haave Åsland, Rogaland fylkeskommune.

13.30 Vår grønne reise fra diesel til elektrisk til hydrogen, ved Heidi Wolden, Norled.

13.50 Q&A

14.00 Takk for i år!

Foredragsholdere

Jakob Bjelland

Jakob Bjelland (Sp) er statssekretær i Samferdselsdepartementet. Før det var han avdelingsleiar i Sunnhordland Kraftlag, og har tidlegare hatt leiande stillingar i ulike selskap innan leverandørindustri til maritim sektor og olje og gass-industrien. Han har også arbeida i forsvarsindustrien i Noreg.

Han har i perioden 2015-2022 vore varaordførar i Stord kommune, og i periodar vore fungerande ordførar. Han har vore vara til Stortinget 2009-2017 og 2021-2022, fylkestingsrepresentant i Hordaland og vore styremedlem/nestleiar i Hordaland Senterparti.

Bjelland er utdanna sivilingeniør (tilsvarande MSc) i fysikk og matematikk ved Norges teknisk-naturvitskaplege universitet

Ole Ueland

Ole Ueland er leder i samferdselsutvalget i Rogaland fylkeskommune, og er gruppeleder for Høyre i fylkestinget. Han har tidligere vært ordfører i Sola kommune.

Magne Fjell

Magne er havnedirektør i Stavangerregionen Havn (SRH). Et selskap som har flere viktige utviklingsprosjekter med stor betydning for hele regionen. Han kommer fra stillingen som kommunedirektør i Randaberg.

Oskar Stenstrøm

Oskar Stenstrøm er Godsdirektør i Bane NOR. Etter flere år som konsulent gikk Oskar inn i Bane NOR med tydelige ambisjoner om å øke godstransporten på bane. «Gjennom en markedsrettet utvikling av terminaler og linjenettverk er vi nå på rett spor mot det grønne skiftet og økt jernbanetransport».

Presentasjoner

Samferdselspolitiske utfordringer nasjonalt, Mette Gundersen

Samferdselspolitiske utfordringer regionalt, Ole Ueland

08.11.22 Logistikkdagen 2022.pptx