01.nov

Muligheter: En fremtid i service-, handels- og reiselivsfaget?

DIGITALKONFERANSE: Et år med Covid-19 har gitt mange meget store utfordringer og reiselivet, varehandelen og servicebransjen har absolutt måtte tåle å takle utfordringer etter utfordringer med stadige nye restriksjoner og påbud å forholde seg til. Hvordan er nåsituasjonen for bransjen, hva vil bli annerledes i fremtiden og hva vil dette si i forhold til nye arbeidsplasser?

Pandemiåret har gitt mange bransjer en mulighet til å nullstille seg og tenke nytt og for mange har dette vært helt nødvendig for i det hele tatt å klare å overleve. Samtidig har både reiselivet, varehandelen og servicebransjen hele tiden måtte tenke på at det kommer en dag etter pandemien og da er folk mer enn klare for å reise, handle og komme seg ut igjen og da må også bransjen stå klar for å klare å ta imot trykket som vil komme.

Dette er store og omfattende bransjer som trenger kunnskap fra folk med all slags bakgrunn, erfaring og utdanning. Det er bransjer som trenger engasjerte og lidenskapelige mennesker og som er villige til å satse og vise at de kan være tilpasningsdyktige.

Hva må til for å lykkes i disse bransjene og hvem er det de ser etter når de nå skal starte opp igjen for fullt? Kreativitet, nytenkning og pågangsmot har alltid vært viktige egenskaper å inneha i både reiselivet, varehandelen og servicebransjen og behovet for akkurat det ser ikke ut til å bli mindre.

I studio i dagens sending møter vi Knut Berg fra Nexth Hospitality, Lars Roalkvam fra Nordic Choice Hotels og Michael Holm fra Sola Strand Hotel. Sammen skal de prate om hva pandemien har gjort for bemanningssituasjonen i reiselivsbransjen, hvordan gjøre karriere i denne spennende bransjen og trenger man egentlig utdanning?

I sendingens andre del møter vi Asgeir Bøe Sand, tidligere prosjektleder for Stavanger Sentrum AS, nå driftssjef i Otteren Gullsmed & Urmaker, med seg har han Ragnhild Brandsøy, butikkleder Skogstad og Camilla Riveland, distriktssjef Nille. Sammen skal de ta for seg service og varehandelen som helhet.

Det oppfordres til å sende inn spørsmål i chatten under sendingen.

KLIKK HER for å bli med!

Sendingene sendes i TEAMS event, og du kan logge deg på fra hvilken som helst plattform (PC, iPad, telefon)

Du trenger ikke å melde deg på i forkant, kun trykke rett i linken hvis du vil delta uten å oppgi e-post, eller du kan se innspillingen i etterkant via FB siden MULIGHETER.

Hvis du registrerer deg med e-post, så krysser du av i boksen "Jeg godtar at Næringsforeningen lagrer opplysninger om meg og bestillingen", og MELD PÅ (GDPR regelverket).  Avkryssingen betyr at du får informasjon via e-post før møtet med link til pålogging, og en e-post med link til presentasjonene i etterkant. Du godkjenner kun for et møte ad gangen.

For mer informasjon, vennligst kontakt Øystein Dahl Andersen.

Program

13:00 Velkommen ved, Øystein Dahl Andersen, Næringsforeningen i Stavanger-regionen

13:10 Hva trengs i hotell og restaurant nå og i fremtiden? Ved Knut Berg, Lars Roalkvam og Michael Holm

13:40 Varehandelen og servicebransjen anno 2021, ved Asgeir Bøe Sand med gjester