04.okt

Muligheter: Teknologi

DIGITALKONFERANSE: Hva skjer innen teknologibransjen? Hvilken kompetanse er det behov for nå og i fremtiden. Utviklingen skjer raskt i denne bransjen og det er ikke alltid like lett å følge med.

For hva er egentlig teknologi? I følge Store Norske Leksikon er teknologi læren om teknikker og de tilhørende materielle produkter innenfor et bestemt område. Det sies at det er i krise og krig at innovasjon virkelig setter fart og ser vi på det siste halvannet året så kan vi med sikkerhet si at dette stemmer. Vi har vært vitne til et kvantesprang hva gjelder bruken av for eksempel hjemmekontor og utviklingen av den tilhørende teknologien og løsningen dette krever.

Det er tydelig at dette er en bransje som har opplevd gode tider det siste året, men hvordan er fremtidsutsiktene i teknologibransjen og hvilke retninger finnes det å velge mellom for deg som er permittert eller arbeidsledig? Vi får i denne sendingen stifte bedre bekjentskap med Erlend Koppen Skar fra Noroff, Celine Holmes fra Avanade og Åshild C. Korslien fra Tieto EVRY.

Det oppfordres til å sende inn spørsmål i chatten under sendingen.

Sendingene sendes i TEAMS event, og du kan logge deg på fra hvilken som helst plattform (PC, iPad, telefon)

Klikk her for å delta

Du trenger ikke å melde deg på i forkant, kun trykke rett i linken hvis du vil delta uten å oppgi e-post, eller du kan se innspillingen i etterkant via FB siden MULIGHETER.

Hvis du registrerer deg med e-post, så krysser du av i boksen "Jeg godtar at Næringsforeningen lagrer opplysninger om meg og bestillingen", og MELD PÅ (GDPR regelverket).  Avkryssingen betyr at du får informasjon via e-post før møtet med link til pålogging, og en e-post med link til presentasjonene i etterkant. Du godkjenner kun for et møte ad gangen.

For mer informasjon, vennligst kontakt Øystein Dahl Andersen.

Program

13:00 Velkommen ved Øystein Dahl Andersen, Næringsforeningen i Stavanger-regionen

13:05 Hvilke muligheter kan Noroff tilby? ved Erlend Koppen Skar, Noroff

13:20 Innslag fra tidligere student TBA