12.apr

Muligheter: For jobbsøkere med erfaring

DIGITALKONFERANSE: Mange arbeidssøkere har lang erfaring og høy utdanning, og møter argumenter som «overkvalifisert». Noen har lang erfaring og kan mye, men ingen formell utdanning og møter andre argumenter. Hvordan bør den voksne delen av arbeidssøkerne møte markedet for å selge seg som en attraktiv kandidat?

Det er ingen fasit. Bedriftene velger den/de ansatte de mener er best for de ulike jobbene i den fasen de er i.  Fokus på mangfold, en best mulig sammensetning av komplementær kompetanse basert på utdanning, erfaring, kjønnsbalanse, etnisitet, alder og fremtids vyer. Hva skal du legge vekt på i din CV, intervju eller omtale av deg selv for å vise at du er det beste valget for bedriftens fremtid?

Øivin Robberstad, RIGHT Management Norge, jobber med karriereutvikling og coaching for voksne arbeidstakere. Han vil komme inn på:

• Hvorfor velge meg som er over 50 år gammel?
  • Hva er den beste måten å få jobb på som senior?
  • Hva er din personlige merkevare?

Sendingene sendes i TEAMS event, og du kan logge deg på fra hvilken som helst plattform (PC, iPad, telefon)

Du trenger ikke å melde deg på i forkant, kun trykke rett i linken hvis du vil delta uten å oppgi e-post, eller du kan se innspillingen i etterkant via FB siden MULIGHETER.

For å delta i webinaret,

klikk her

Hvis du registrerer deg med e-post, så krysser du av i boksen "Jeg godtar at Næringsforeningen lagrer opplysninger om meg og bestillingen", og MELD PÅ (GDPR regelverket).  Avkryssingen betyr at du får informasjon via e-post før møtet med link til pålogging, og en e-post med link til presentasjonene i etterkant. Du godkjenner kun for et møte ad gangen.

For mer informasjon, vennligst kontakt Øystein Dahl Andersen.

13.00 Velkommen til MULIGHETER, ved Inger Tone Ødegård.

13.05 Hva er dine beste argumenter for å velge deg? ved Øivin Robberstad, Senior Konsulent, Right Management Norge.

13:55 Spørsmål og svar, ved alle.

14.00 Takk for i dag!

Foredragsholdere