14.okt

Pionér 2020 STREAMING

Bli med på Pionér 2020 direkte fra stua di!

På Pionér 2020 vil du møte de som går foran i møte med framtiden. Har du ikke anledning til å delta på Pionér, kan du likevel få med deg konferansen ved å melde deg på vår streamede versjon.

Konferansen starter kl. 11:45, og du vil få tilsendt egen innlogging.

Du vil bli inspirert av lokale pionérer:

• Tor Magne Madsen, FishGLOBE
  • Geir Austigard, Moreld AS
  • Randi H. Augenstein, Arkitektfirma Helen & Hard
  • Olav Røysland, Jæren Biogass AS
  • Svein Kvernstuen, Beyonder
  • Ole Kristian Sivertsen, Desert Control

l I tillegg vil du få høre EU-rådgiver for SINTEF, Paal Frisvold, næringsminister Iselin Nybø og Jan Otto Reimers fra Green Future AS. Konferansen åpnes av ordfører Kari Nessa Nordtun.

Årets konferansier er Siri Lill Mannes.

Pionér arrangeres i samarbeid med Sparebanken Vest og Stavanger kommune. Kulturkompaniet er vår kreative sparringspartner.

For mer informasjon, vennligst kontakt Elianne Strøm Topstad, Næringsforeningen.
>> Dersom avmelding ikke er gjort innen en uke før arrangementstart vil faktura bli sendt.

11:35 Logg deg inn!

11:45 Velkommen til Pionér ved Siri Lill Mannes

15:00 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Siri Lill Mannes

Siri Lill Mannes har lang erfaring fra TV2 hvor hun har jobbet som utenriksreporter, nyhetsanker og leder av TV2 Nyhetenes hovedsendinger. I 2000 vant Siri Lill Kringkastingsprisen, mens hun i 2007 ble nominert til Gullruten som beste kvinnelige programleder.

Kari Nessa Nordtun

Kari Nessa Nordtun tiltrådte stillingen som ordfører i Stavanger kommune i oktober 2019. Hun har vært folkevalgt i Stavanger bystyre siden 2011. Nordtun er utdannet jurist ved Universitetet i Bergen.

Magnus Øgaard Meisal

Magnus Øgaard Meisal er grunnlegger og daglig leder av FOMO Works. Magnus er en engasjert og rastløs gründer som legger sin sjel i å transformere omgivelsene til folk rundt seg med disruptive virkemidler. FOMO Works er et av Skandinavias største coworking space på oppdrag for å transformere Forus fra "Oljesenter" til "Techcenter".

Iselin Nybø

Iselin Nybø er utdannet jurist fra Universitetet i Bergen fra 2006 og har tidligere jobbet i Skatteetaten og ved advokatkontor med ulike forretningsjuridiske problemstillinger med hovedvekt på skatterett. Hun har vært næringsminister i Erna Solbergs regjering siden 2020. Fra 2018 til 2020 var hun forsknings- og høyere utdanningsminister. Næringsministeren har ansvaret for å utforme en fremtidsrettet næringslivspolitikk.

Paal Frisvold

Paal Frisvold har jobbet med klima- miljø- og energipolitikk i EU over de siste 25 årene. I dag jobber Frisvold som EU-rådgiver for SINTEF med å følge den politiske utviklingen av EUs rammeprogrammer for forskning og innovasjon og for bransjeorganisasjonen Avfall Norge, hvor han jobber med implementeringen av EUs aksjonsplan for sirkulærøkonomi i Norge.

Jan Otto Reimers

Jan Otto Reimers er utdannet sivilingeniør fra NTNU. Han er  spesialist på fremtidsrettet teknologi innen fornybar energi, energilagring, bærekraftig transport og trådløs kommunikasjon (IOT). På Pionér vil han snakke om elektriske fly - status og hvordan denne teknologien kan revolusjonere fremtidig persontransport i Norge.

Tor Magne Madsen

Tor Magne startet som prosjekt og salgssjef i FishGLOBE i Januar 2020, etter en lang karriere i olje- og gassnæringen. FishGLOBE skal, gjennom teknologiske løsninger, være pådriver for bærekraftig utvikling av matproduksjon i havet. I 2019 fikk selskapet realisert og ferdigstilt den første globen på 3500m3, et lukket anlegg i sjø.

Geir Austigard

Geir Austigard was named CEO in April 2020. Previously, Geir was CEO at Øglænd System Group. He holds an MSc in Petroleum Engineering from the University of Stavanger in Norway. As the energy sector prepares for a transition towards a low-carbon future, Moreld aims to establish itself as a leader in providing end-to-end sustainable solutions to all industries.

Svein Kvernstuen

Svein is a serial entrepreneur, has expertise in technology development, business development and sales. Beyonder’s technology will bring a decisive change to CO2-emissions where it really matters. Beyonder develops high power, cost-effective, sustainable, non-flammable, and durable battery cell technology for energy storage.

Ole Kristian Sivertsen

With 20 years of experience from scaling businesses in global markets combined with leading change and innovation, Ole Kristian´s key take-away is that global business is local business, and success depends equally on vision, focus, execution, and engagement. Desert Controls mission is to make earth green, resilient and sustainable to foster prosperity for life on earth.

Randi H. Augenstein

Randi er daglig leder i Gaining by Sharing og Arkitektfirma Helen & Hard. Randi har et spesielt fokus på sosial bærekraft og brukertilpasning, og har deltatt både i utvikling av boligmodellen Gaining by Sharing, etablering av selskap og forretningsutvikling og utvikling av prosjektet Vindmøllebakken. Vindmøllebakken bofellesskap ble i år tildelt den høythengende prisen; Statens pris for byggkvalitet, og er en av tre finalister til Stavanger byggeskikkpris.

Olav Røysland

Olav er daglig leder i Jæren Biogass AS. Han fikk Bedriftsutviklingsprisen for landbruket i 2019. Den innovative bonden foredler husdyrgjødsel til biogass, og bioresten bruker han til egen produksjon av økologiske bær. Jæren Biogass ønsker å bidra til en mer miljøvennlig fremtid og forhåpentligvis kunne inspirere flere til å være med å ta sin del av ansvaret for fremtidens klode.