14.nov

Bærekraftskonferansen PIONÉR

Nå må alle i næringslivet forholde seg til bærekraft. Henger du ikke med, vil du bli hektet av. På bærekraftskonferansen PIONÉR tar vi for oss utfordringene og mulighetene. Det blir konkret, praktisk – en businessfestival med Vidar Magnussen som vert i en hangar på Sola. Spennende, morsomt, nødvendig og ekstremt lærerikt! Ikke nøl, bli med!

«Bærekraft» er et ord i hyppig bruk. Hvilke bærekraftsmål er viktige for din bedrift med hensyn til lønnsomhet og utvikling? Vi ønsker velkommen til en annerledes ettermiddag i uvanlige omgivelser.  Her vil du møte mange folk, bedrifter og organisasjoner med fokus på løsninger for vekst basert på produkter tilpasset fremtiden. Kort og godt; fra grønn preik til grønn vekst!

Noen av dem du møter på Pionér, i tillegg til Vidar Magnussen, er Per Espen Stoknes (BI), Charlotte Aschim (TotalCtrl), Ragnhild Janbu Fresvik (Sparebanken Vest), engasjerte studenter, Ståle Kyllingstad (IKM) og mange flere. Det blir god kortreist mat og drikke, shuttletransport til og fra. I tillegg kan du få råd fra ulike aktører som jobber med miljøsertifisering, klimaregnskap og strategi for grønn vekst.

Vil du være med som en pionér når startskuddet går, så reserver en plass nå.

Uformelt og annerledes!  Varme klær.  Alle skal reise fulladet hjem om kvelden, med inspirasjon og noen verktøy som kan omsettes i det daglige på direkten.

Pionér er i samarbeid med Sparebanken Vest og Stavanger kommune.

For nærmere informasjon, vennligst ta kontakt med Inger Tone Ødegård.

>> Det settes opp shuttlebuss t/r konferansen. Nærmere informasjon kommer. (Det er ikke parkeringsmuligheter ved konferansen).VENNLIGST SKRIV I KOMMENTARFELTET OM DU ØNSKER SHUTTLE FRA STAVANGER, SANDNES ELLER SOLA.

Program

12.30 Oppmøte for Shuttle transport fra Sola, Sandnes og Stavanger. (nærmere informasjon kommer),

13.00 Registrering og litt å bite i.

13.30 Takeoff! Kappløpet om første kommersielle flyrute Stavanger-Bergen. Anette Sigmundstad og Helge Eidsnes, Lufthavndirektør, Avinor (Sola og Flesland), Per-Arne Villadsen, Administrerende direktør Berg-Hansen, Njål Skår, Regiondirektør Rogaland, Sparebanken Vest, Andreas Kollbye Aks, Direktør for Strategisk Utvikling, Widerøe AS, Harald Minge, Administrerende direktør Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

14.15 Pause med kaffe, grønt og annet.

14.40 Fra grønn preik til grønn business, ved Per Espen Stoknes, førstelektor ved BI, forfatter mm.

15.00 IKM-teknologien er fornybar! ved Ståle Kyllingstad, konsernsjef IKM Gruppen.

15.15 Finans som drivkraft for det grønne skiftet! ved Ragnhild Janbu Fresvik, konserndirektør for bedriftsmarkedet, Sparebanken Vest.

15.45 Pause med kortreist snacks og grønt.

16.10 Muligheter sett med generasjon unge øyne! Cathrine Johanne Sønvisen, Trond-Ola Hågbo, Lizelle Haugland, Asbjørn Rørvik og Mahnoor Raja, Studenter ved Universitetet i Stavanger og sentrale studentverv.

16.30 Lønnsomt for oss og samfunnet. Charlotte Aschim, CEO TotalCtrl, Leif Kjetil Skjæveland, samfunnskontakt Skretting Norge og Linn Falch, avdelingsleder Mobilitet i Kolumbus.

16.50 Kort beinstrekk.

17.10 10 tips som har fungert for oss, ved Egil Velde, konsernleder Velde, Kjell Høie, Daglig leder Høie Ueland og Trygve A. Meyer, bærekraftspesialist Nordic Edge.

17.30 Tenk stort - begynn i det små! Lars Henrik Paarup Michelsen, daglig leder i Norsk Klimastiftelse.

18.00 Festival med lokal mat og drikke, ved Ostehuset, Lervig, Fra Hage til Mage, Wiig Gartneri, Bruk alt!, Safteriet, ForTou, Jacob´s brød, Norsk kaffe.

19.00 Shuttle starter (Sola, Sandnes og Stavanger)

19.45 Siste shuttle (Sola, Sandnes og Stavanger)

Foredragsholdere

Ståle Kyllingstad

Ståle Kyllingstad er gründer, investor og konsernsjef i IKM Gruppen med hovedkontor på Sola. IKM Gruppen leverer utstyr og tjenester til oljenæringen. IKM-konsernet har 2450 og omsetter for rundt 4,3 milliarder kroner.

Kjell Høie

Kjell Høie er håndverker, byggmester og daglig leder ved Høie Ueland. Deres fokus er materialer og innovasjon på naturens premisser.

Presentasjoner

Sigmundstad og Eidsnes, Avinor, Elianne Topstad