13.sep

Hårfagre - en skrønike om slaget ved Hafrsfjord

Næringsforeningen inviterer medlemmene til en meget spesiell kveld i Konserthuset! Det er 1150 år siden Harald Hårfagre samlet Norge til ett rike i Hafrsfjord, og nå får du bli med på den mye omtalte festforestillingen og komediemusikalen.

I forkant av forestillingen blir det en førprat med manusforfatter og dramaturg Matilde Holdhus og hovedrolleinnehaver og teatersjef Glenn André Kaada. Sven Egil Omdal urfremfører sitt kåseri dedikert til forestillingen med tittelen: «Vi kan ikke leve av å klippe håret på hverandre». Ta med noen kolleger og bli med!

Forestillingen Hårfagre er av det musikalske og morsomme slaget, og en rekke av teatrets dyktige skuespillere er med i denne komediemusikalen. Hårfagre har urpremiere i byens storstue, Stavanger Konserthus, 7. september.

Førprat i foajeen på Konserthuset 13. september kl 1800-1840. Mingling 1730-1830 for de som vil hilse på kjente og ukjente. Forestillingen starter kl 1900.

Det er gratis å delta på samlingen før forestillingen, og du trenger ikke melde deg på om du kun vil delta på denne førpraten. Baren er åpen slik at deltakerne kan handle drikke og snacks. Også mulig å bestille i Spiseriet før/etter forestillingen.

Rabattert billettpris til kr 445 den 13. september: Billettbestilling her.
Ta gjerne med kolleger og familie, og vær tidlig ute med å bestille!

Ønsker du å se forestillingen andre dager i spilleperioden (7.sept til 8.okt), er prisen kr 490. Du kan bestille billetter hos Rogaland Teater andre dager på lenken her.

For mer info om arr før forestillingen 13. september, kontakt Trude Hembre, Næringsforeningen.

Program

17.30-18.00 Velkommen og mingling i foajeen. Mulighet for å kjøpe drikke i baren.

18.00 Velkommen, ved Harald Minge, Næringsforeningen.

18.00-18.40 Intervju med skuespillere. Kåseri v/Sven Egil Omdal, Stavanger Aftenblad.

19.00 Forestillingen starter. Deltakere kjøper selv billetter i Rogaland Teater.

Foredragsholdere