04.jan

De beste folkene om 2023-utfordringene

Strømkrise, rentesjokk, dramatisk skatteøkning, boligsmell, prishopp og spesielle tilstander i energinæringen! Og i tillegg er det valgår! Få deg litt ferskt bakverk og hør noen av våre beste folk holde korte innlegg om utfordringene som venter, og hva de betyr for deg og din bedrift. Så er du oppdatert og klar for et nytt år!

Hva venter oss i 2023 og hvordan kommer næringslivet seg gjennom stormen? Næringsforeningen starter året med en nyttårsfrokost som skal gi deg noen av svarene på hvordan fastprisavtalene på strøm vil bli, hva som vil skje med renten, konsekvensene av grunnrenteskatten for havbruksnæringen og mye mer. Dessuten går vi inn i et valgår, og Aftenbladets kommentator Trond Birkedal byr på en politisk analyse.

Vi har gått fra to år med pandemi til krig på vår egen dørterskel og energikrise. Her får du korte og konkrete innlegg fra dette flotte panelet: Nina Grieg, Trine Stangeland, Ulf Rosenberg, Ane Marte Hausken, Trond Birkedal, Laila Neverdal, Merethe Prytz Haftorsen og Harald MingeSamtidig treffer du som vanlig mange kjekke folk, både konkurrenter og kolleger i Næringsforeningens store felleskap som sammen skal løse utfordringene som kommer.

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.00 Registrering og frokost

08.30 Velkommen og de viktigste næringspolitiske sakene, ved Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen.

Konsekvensene av grunnrente på havbruk, ved Nina Grieg, regiondirektør i Grieg Seafood

Politisk analyse, ved Trond Birkedal, tidligere politiker og nå skribent i Stavanger Aftenblad.

Eiendomsmarkedet, ved Laila Neverdahl, administrerende direktør i Eiendomsmegler 1 SR-eiendom.

Økonomiske utsikter, ved Trine Karin Stangeland, administrerende direktør i Sandnes Sparebank.

Arbeidsmarkedet, ved Merethe Prytz Haftorsen , fylkesdirektør i NAV Rogaland.

Slik blir fastprisavtalene på strøm, ved Ane Marte Hausken, administrerende direktør hos Lyse Energi AS.

Energimarkedet, ved Ulf Rosenberg, konsulent for prosjektet "Energihovedstaden" i Næringsforeningen.

10.00 Takk for i dag og godt nyttår.

Foredragsholdere

Ulf Rosenberg

Ulf Rosenberg er konsulent for prosjektet "Energihovedstaden" i Næringsforeningen. Han har vært næringslivsjournalist i Stavanger Aftenblad i 25 år, og deretter til sammen ti år som kommunikasjonsdirektør, først i GDF SUEZ E&P Norge og deretter tilsvarende i VNG Norge. Han kjenner bredden av energisektoren i hele regionen.

Ane Marte Hausken

Ane Marte Hausken er administrerende direktør hos Lyse Energi AS. Ane Marte er utdannet sivilingeniør fra NTNU og executive MBA i strategisk ledelse fra NHH. Hun har over 10 års fartstid i Lyse-konsernet innen både tele og energi, og jobbet som manager i Accenture Oslo før det.

Trine Karin Stangeland

Trine Karin Stangeland er administrerende direktør i Sandnes Sparebank. Hun har en bachelor i økonomi og et masterprogram i strategisk ledelse fra Handelshøyskolen BI. I tillegg til ulike lederroller i Lyse-konsernet siden 2005, har hun flere års ledererfaring innen økonomi og finans fra industrien.

Trond Birkedal

Trond Birkedal er en norsk tidligere politiker. Han var formann i ungdomspartiet Fremskrittspartiets Ungdom fra 2002 til 2008, og var senere sentralstyremedlem i Fremskrittspartiet og partiets ordførerkandidat i Stavanger. I dag er han økonomisjef og medeier i Byggmester BOB AS. Han bruker sin erfaringen fra politikken som ekstern skribent i Stavanger Aftenblad.

Andre lignende møter:

04. apr 2024 -