29.nov

Treffpunkt Jæren: Førjulstreff i Hvelvet

Kaizers-stjernen kommer hjem til Bryne for å fortelle om den lange veien mot gjenforening og hva som venter de neste årene. Blir vi å se han med gitaren?
Vi avslutter et innholdsrikt år på riktig vis. Vi inviterer hele næringslivet på Jæren til et ordentlig lokalt juletreff. Samlet i kulturbanken på Bryne får vi det største kulturelle vidunderet regionen har å by på, Kaizers Orchestra. Vi får nemlig besøk av selveste Geir «Hellraizer» Kaizer, som vil gjøre en eksklusiv opptreden for Jærbuen. Han vil fortelle om hvordan de har klart å være de eneste artist eller gruppe som har solgt hundretusener av norskspråkelige plater utenfor landets grenser. I tillegg får vi høre om hvorfor de ga seg i 2013, strategien til et comeback, og ikke minst hvordan de klarte å selge 80 000 billetter på et kvarter.
I tillegg serverer Idar Håland lokal kortreist Jærsk-mat, og Remy Atle Bilsback, kundemegler valuta og rente  SparebankenVest, presenterer økonomiske utsiktene for neste år. Flere advarer mot et svært krevende 2023, og vi forsøker å se nærmere på hvordan næringslivet best mulig kan forberede seg. Vi får også besøk av solcelle-gründer Aksel Kverneland. Han mener at mye av de solcellene som skrus opp takene i dag bare er tull, og varsler DN at han har mål om å nå milliarden.

Håper flest mulig setter av hele kvelden og henger igjen etter middagen. Vi byr på livemusikk, og lover gode muligheter for mingling og god drøs med kjente og kjære. Vi gleder oss til å innta Kulturbanken sammen med dere.

Det blir mulighet for å kjøpe drikke i baren, hele kvelden.

Vi gleder oss til å se deg der!

Møtet er i samarbeid med SparebankenVest.

For mer informasjon vennligst kontakt Hanne Hernes.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

18.30 Registrering og mingling

19.00 Velkommen, ved Marlin jespersen, leder i ressursgruppen Jæren og Tormod Andreasse, næringspolitisk leder i Næringforeningen.

19.05 Økonomiske utsikter, ved Remy Atle Bilsback, SparebankenVest.

19.15 Slik skal Kverneland nå milliarden, ved Aksel Kverneland, Kverneland Energi.

19.30 Veien til comeback, ved Geir Zahl, Kaizers Orchestra.

19.50 G(k)riseprat, ved Idar Håland, Håland Kjøtt.

20.05 Middag med lokale råvarer

20.50 Musikalsk innslag fra Kor/hvor blir det jul?

22.00 Vi takker for i år, men bli gjerne lengre!

Foredragsholdere

Geir Zahl

Geir Zahl er gitarist i det norske rockebandet Kaizers Orchestra som han startet sammen med Janove Ottesen. Som varte fra debuten i 2001 til siste oljetønneslag falt i 2013. Siden har Geir bosatt seg i Danmark, startet familie og tatt den tiden det tar å finne inspirasjonen på ny. Han har i tillegg gitt uy flere soloalbum under navnet Zahl. Nå gir han karrieren en ny boozt sammen med Kaizers Orchestra i et ellevilt comeback som finner sted i september til neste år.

Idar Håland

Kjødhannlaren Idar Håland driver Håland kjøtt. Som baserer sin drift på å utnytte hele dyret fra håve til hale.

Remy Atle Bilsback

Remy Atle Bilsback er kundemegler valuta og rente Sparebanken Vest. Han er utdannet siviløkonom i USA ved Arizona State University. Har jobbet i bank, industrien og som konsulent siden 1996. Har jobbet med økonomiske makroanalyser, valuta og renter.

Aksel Kverneland

Aksel Kverneland er eier og administrerende direktør i Kverneland Energi. Han studerte maskinteknikk ved RWTH Aachen University. De jobber daglig for å utvikle nye teknologiske løsninger for produksjon av fornybar energi. Han har mange års erfaring fra ledelsesrådgivning og fra lederstillinger i AKVAgroup og Kverneland Group.