17.mar

Treffpunkt Ryfylke med middag: Teknologi og utvikling

Det begynte med produksjon av fiskestenger i en låve på Tau for 70 år siden. I fjor landet NASAs rover på Mars med en antenne fra Comrod om bord. Vi inviterer til Treffpunkt Ryfylke der Ole Gunnar Fjelde forteller om deres framtidsplaner og viser oss rundt. Dessuten kommer regiondirektør Njål Skår fra Sparebanken Vest, og vi får en oppdatering om hvordan Ryfast har påvirket utviklingen og boligprisene. Vi avslutter kvelden med middag på Meat & Eat.

Comrod er en av de mest spennende virksomhetene i regionen. Vi er derfor ekstra fornøyde med at administrerende direktør Ole Gunnar Fjelde tar imot oss på Treffpunkt Ryfylke denne gangen. Han vil fortelle om framtidsplanene til Comrod,  sammenslåingen av Sørskår Mekaniske Verksted (SMV) og Westcontrol sin robotiseringsavdeling – og hvorfor de mener det er nødvendig å få utdannet ungdommer ved Strand videregående skole som kan gå inn og drive robotiserte produksjonslinjer hos kundene til SMV. Vi vil også få en omvisning på anlegget.

Njål Skår er regiondirektør i Sparebanken Vest. Han vil gi oss en oppdatering på hvordan de ser på økonomien framover. Egil Hollund fra næringsforeningen vil også presentere noen tall fra Økonomisk Rapport 2021, som viser noen av effektene Ryfast har hatt på regionen.

Vi avslutter kvelden med en herlig middag på Meat & Eat. Du velger selv om du vil ha helstekt indrefilet av okse eller sterlingkveite fra Hjelmeland. Til dessert får vi pannacotta.

Kjell Apeland, leder av ressursgruppen for Ryfylke, er møteleder.

Velkommen!

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen sju dager før arrangementsstart.

For spørsmål om Lederskolen, ta kontakt med Egil Hollund, Næringsforeningen.

Arrangementet er et samarbeid med Sparebanken Vest:

COVID-19

>> Det skal være trygt å besøke oss! Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og myndighetene.

17.30 Registrering (Comrod, Fiskaavegen 1)

18.00 Møtestart (Comrod, Fiskaavegen 1)

18.05 Kjappe tall om Ryfylke etter Ryfast, ved Egil Hollund, Næringsforeningen.

18.10 Økonomiske utsikter, ved Njål Skår, Sparebanken Vest.

18.30 Comrod og planene framover, ved Ole Gunnar Fjelde, Comrod.

19.15 KAFFEPAUSE

19.30 Omvisning på Comrod.

20.30 MIDDAG (Meat & Eat, Torgveien 2)

22.00 MØTESLUTT

Foredragsholdere