15.sep

Treffpunkt Stavanger: Merkevaren Stavanger

Er vi en attraktiv region for å tiltrekke oss kloke hoder og hender, og for å få bedrifter til å etablere seg? Bli med på frokostmøte og hør om hvordan det jobbes i regionen for at flere skal velge Stavanger.

Stavanger skal være attraktiv og interessant for bedrifter, innbyggere og tilflyttere. Vi har et hastende behov for et bredere næringsgrunnlag og for å bli mer attraktiv som region. Hvordan bygger vi merkevaren Stavanger, og hvordan blir vi en magnet for kompetanse? Er det noen arbeidsplasser som er mer attraktive enn andre, og hvem er de?

Stavanger kommune, ved Maiken Ree og Kristina Renberg, presenterer næringsavdelingens arbeid med å bevare og øke regionens attraktivitet, og hva de mener at vi som næringsliv må bidra med.

Fornybarselskapet Vårgrønn skulle egentlig ha hovedsete i Oslo, men ombestemte seg og valgte Stavanger. Hvorfor de snudde, får du vite når SVP Erik Dugstad går på scenen. I tillegg vil vi få korte kloke ord om viktigheten av regionalt samarbeid og hva vi kan oppnå med litt lokal patriotisme av Andreas Melvær, daglig leder i Melvær&Co, og hvorfor Mari-Marthe Aamold valgte å flytte hit for å bli leder i Aftenbladet.

Treffpunktet er et samarbeid med Stavanger kommune

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

>> Det skal være trygt å besøke oss! Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Alle deltakere skal framvise gyldig koronasertifikat/negativ test. Klikk her for gratis koronatest. Vi ber deg sette deg inn i våre krav og rutiner HER, før du kommer.

08.00 Registrering, kaffe og frokost.

08.30 Velkommen, ved Silje Finnskog Jensen i Næringsforeningen.

08.40 Dette gjør vi for at regionen er og blir mer attraktiv, ved Maiken Ree og Kristina Renberg i Stavanger kommune.

09.10 Jeg er en dårlig taper, ved Andreas Melvær i Melvær&Co.

09.20 Muligheten ble trekkplasteret, ved Mari-Marthe Aamold i Stavanger Aftenblad / Bergens Tidene.

09.30 Derfor valgte vi Stavanger, ved Erik Dugstad i Vårgrønn.

09.40 Q&A.

10.00 Takk for i dag.