31.okt

BOLIGKONFERANSEN 2019: Marked, miljø og urbane boliger

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},- eks. mva.
Velkommen til årets største møteplass for bygg- og anleggsbransjen. Vi tar for oss markedssituasjonen nå, framtidens boliger, bærekraft og hvordan vi skal bygge urbant og attraktivt. Blant foredragsholderne er Stockholm-politikeren Ulla Hamilton, professor Karl Otto Ellefsen og Katharina Th. Bramslev fra Grønn Byggallianse. Leif Tore Lindø og Jan Zahl er konferansierer. Vi gleder oss til å se deg!

«Kan miljøperspektivet være en styrke i utviklingen av byer?», spør Ulla Hamilton på årets Boligkonferanse. Hun var i perioden 2006 til 2014 kommunalråd i Stockholm med blant annet ansvar for samferdsel, miljø og næringsliv. Hun er nå administrerende direktør for bransjeorganisasjonen Friskolornas riksförbund, samt gruppeleder i Stockholms trafikknemnd for Moderaterna, bystyremedlem i Stockholm og styreleder i IT-infrastrukturvirksomheten Stokab. Hun er dypt engasjert i byutvikling og hvordan den store miljøutfordringen vi står overfor også kan bidra positivt.

Rogaland fylkeskommune jobber spesielt med byboliger og områdekvalitet i forbindelse med Regionalplan Jæren, og har engasjert LPO og B+E curating Architecture & Urbanism, sammen med professor Karl Otto Ellefsen, for å ta for seg denne utfordringen. Vi får besøk av Ellefsen, som garantert vil gi oss noen spennende perspektiver.

Bygg21 er et samarbeid mellom bygg- og eiendomsnæringen og statlige myndigheter. Målet for samarbeidet er å realisere bygg- og eiendomsnæringens potensiale innenfor produktivitet og bærekraft. Katharina Th. Bramslev ledet Bygg21s arbeidsgruppe innenfor kvalitet og bærekraft, og vil presentere hovedkonklusjonene til Bygg21.

Gaute Thise Jacobsen, regionleder i EiendomsMegler 1, tar dessuten for seg markedssituasjonen, John Peter Hernes forteller om Høyres radikale forslag for å få unge inn på boligmarkedet i Stavanger, Harald Martin Gjøvåg, utviklingssjef i Selvaag Bolig, ser på hvordan vi kan bygge tett og lavt – og Sigbjørn Groven, markedssjef i Futurehome, utfordrer oss i forhold til å bygge smart for framtiden.

Leif Tore Lindø og Jahn Zahl er konferansier – med et glimt i øyet!

Boligkonferansen arrangeres i samarbeid med SpareBank 1 SR-Bank!

07.45 Registrering, kaffe, lett frokost og mingling.

08.30 Velkommen til årets Boligkonferanse, ved Geir Endresen, leder for Ressursgruppen for bygg og anlegg.

08.45 Hva folk vil ha og markedssituasjonen nå, ved Øystein Bortne, markedsanalytiker i SpareBank 1 Alliansen og Gaute Thise Jacobsen, regionleder i EiendomsMegler 1.

09.20 Hovedkonklusjonene i Bygg21, ved Katharina Th. Bramslev, daglig leder i Grønn Byggallianse.

10.00 Pause med kaffe og frukt.

10.25 Byboliger og områdekvalitet, ved Karl Otto Ellefsen, professor ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo.

11.00 Hvordan bygge tett og lavt, ved Harald Martin Gjøvåg, utviklingssjef i Selvaag Bolig ASA.

11.30 Lunsj og mingling.

12.15 Vinn-vinn - hjelp unge inn på boligmarkedet, ved John Peter Hernes, ordførerkandidat for Høyre i Stavanger.

12.45 Kan miljøperspektivet være en styrke i utviklingen av byer? ved Ulla Hamilton, gruppeleder i Stockholms trafikknemnd for Moderaterna.

13.25 Hvorfor bygge smart fra start? ved Sigbjørn Groven, markedssjef i Futurehome.

13.45 Avslutning, oppsummering av årets konferanse.

14.00 Møteslutt.

Endringer i programmet kan forekomme.

Foredragsholdere

Jan Zahl

Jan Zahl eier en enebolig. En gang solgte han en leilighet i 1. etasje, men med bra beliggenhet. Zahl er journalist i Stavanger Aftenblad. Han lager podkasten «Aftenbla-bla» sammen med kollega Leif Tore Lindø.

Leif Tore Lindø

Leif Tore Lindø bor i rekkehus. Han har på egen hånd snekret det som – under tvil – kan kalles en terrasse. Lindø jobber i Aftenbladets kulturavdeling, og lager podkasten «Aftenbla-bla» sammen med kollega Jan Zahl.

Andre lignende møter:

04. sep 2019 -