02.jun

Bygg- og anleggsskolen: Beste praksis for plan- og byggesaker

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Hva bidrar til at flere kan få realisert sine reguleringsplaner i tide? Og hvordan gjennomføres medvirkning mer treffsikkert etter plan og bygningsloven, samt gir verdi til den lokale samfunnsutviklingen? Det er temaet for den siste samlingen i bygg- og anleggsskolen.

En god reguleringsplan er avhengig realistiske mål, godt samspill mellom kommunen og utbygger, og ikke minst planfaglig kompetanse. På den siste samlingen i Bygg- og anleggsskolen kommer Vidar Fiskum, fagsjef Bransjeutvikling i Norsk Eiendom, og forteller om medvirkning i planprosesser. Foredraget hans vil gi innblikk i hvordan kommuner, utbyggere og arkitekter kan gjennomføre medvirkning mer treffsikkert etter plan og bygningsloven, samt gi verdi til den lokale samfunnsutviklingen.

Vi får også besøk av Kirsten Welschemeyer i MAD Arkitekter, som fikk gullhammeren 2018 for beste praksis i plan- og byggesaker. Kirsten har som utøvende arkitekt og leder av plan- og prosjektteam dokumentert fremragende planfaglig kompetanse og prosessegenskaper. Hun er etterspurt og brukt av utbyggere så vel som av kommunene. Kirsten er dyktig til å bruke og dele beste planfaglige praksis, - og bidrar til at flere kan få realisert sine reguleringsplaner i tide. I tillegg kommer plansjefene i kommunene Stavanger, Sandnes og Klepp, som gir oss sine innspill på hva som er beste praksis i plan- og byggesaker.

Bygg- og anleggsskolen
Bygg- og anleggsskolen er Næringsforeningens nye faglige møteplass for bygg- og anleggsbransjen i Stavanger-regionen. Vi følger opp arbeidet til det offentlige initiativet Bygg21, som nå er avsluttet. Vi vil fortsette å bidra til at næringen realiserer sitt potensial ved å motivere, utfordre, samordne og stimulere næringen til å bli mer kunnskapsbasert og effektiv – og kontinuerlig sette aktuelle temaer på dagsorden.

Vårens samlinger i bygg- og anleggsskolen:
07.04: Kontrakt og lønnsomhet
05.05: Innovasjon i BAE-næringer
02.06: Beste praksis i plan og byggesaker

KLIKK HER for å melde deg på alle samlingene samlet; enkelt og til en fordelaktig pris!

PS! Arrangementet gjennomføres fysisk dersom smittesituasjonen tillater det. Alternativt blir samlingen gjennomført digitalt.

Bygg- og anleggsskolen presenteres i samarbeid med Site 4016 og Smedvig.

For mer informasjon, vennligst kontakt Egil Hollund i Næringsforeningen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med COVID-19.

08.30 Velkommen, ved Egil Hollund i Næringsforeningen.

08.35 Medvirkning i planprosesser, ved Vidar Fiskum i Norsk Eiendom.

09.00 Beste praksis i Klepp, ved Halvor Orstad-Lekven i Klepp kommune.

09.10 Beste praksis i Sandnes, ved Mette C Brox i Sandnes kommune.

09.20 Beste praksis i Stavanger, ved Sven Norland i Stavanger kommune.

09.30 Prosessen med reguleringsarbeid fra Elveparken, ved Kirsten Welschemeyer i MAD Arkitekter.

09.50 Q&A.

10.00 Takk for i dag.