05.mai

Bygg- og anleggsskolen: Innovasjon i BAE-næringen

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Innovasjon i BAE-næringen, hvorfor trenger vi det? Kravene til innovasjon og nytenkning blir bare større i årene som kommer. Men hvordan jobbe mer innovativt, og få det til å bli lønnsomt? Det er temaet for den andre samlingen i bygg- og anleggsskolen.

BAE-næringen er en av Norges største næringer, som i det daglige jobber hardt mot små marginer. Når vi samtidig vet at innovasjon er knyttet til risiko og langtidseffekter, blir spørsmålet hvordan vi får involvert også denne delen av næringen i innovasjonsreisen.

Vi får besøk av administrerende direktør i Byggenæringens Landsforening og leder av BAE-rådet, Jon Sandnes, som tar oss gjennom utfordringer næringen kan være bidragsyter til å løse. Klimautfordringene kommer stadig høyere opp på agendaen, og her vil byggenæringen kunne spille en viktig rolle. Vi har mange løsninger, og vi må bruke beste praksis slik som eksempelvis er utviklet i Bygg21, sier Jon. I tillegg kommer Rune Augenstein i Smedvig og Simen Malmin i Veni vil forklare hvordan de rent praktisk har rigget et tverrfaglig innovasjonsteam, hvordan prosessen fungerer og hvilke innovasjoner som har komme ut av prosessen. Vi avslutter denne samlingen med et konkret eksempel presentert av MAD Arkitekter. I Kristian Augusts gate 13 i Oslo sentrum finner du Norges mest ambisiøse ombruksbygg. Målet med KA13 var å vise at gjenbruk er mulig – og kan lønne seg. i 2021 har de fått DOGA Hedersmerket, DOGA sin gjeveste pris.

Bygg- og anleggsskolen
Bygg- og anleggsskolen er Næringsforeningens nye faglige møteplass for bygg- og anleggsbransjen i Stavanger-regionen. Vi følger opp arbeidet til det offentlige initiativet Bygg21, som nå er avsluttet. Vi vil fortsette å bidra til at næringen realiserer sitt potensial ved å motivere, utfordre, samordne og stimulere næringen til å bli mer kunnskapsbasert og effektiv – og kontinuerlig sette aktuelle temaer på dagsorden.

Vårens samlinger i bygg- og anleggsskolen:
07.04: Kontrakt og lønnsomhet
05.05: Innovasjon i BAE-næringen
02.06: Beste praksis i plan- og byggesaker

Bygg- og anleggsskolen presenteres i samarbeid med Site 4016 og Smedvig.

For mer informasjon, vennligst kontakt Egil Hollund i Næringsforeningen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

PS! Link til konferansen blir sendt ut til påmeldte deltakere ca. to timer før start. Dersom du er påmeldt og ikke har mottatt link på mail innen 07.30 onsdag 5. mai (én time før møtestart), sjekk mappe for uønsket mail, før du sender en mail til Egil Hollund i Næringsforeningen FØR møtestart.

08.30 Velkommen, ved Egil Hollund i Næringsforeningen.

08.35 Globale utfordringer næringen kan være bidragsyter til å løse, ved Jon Sandnes i BNL.

09.15 Tverrfaglig innovasjonsteam, prosess og innovasjoner, ved Rune Augenstein i Smedvig og Simen Malmin i Veni.

09.35 Innovasjon og sirkulær økonomi i KA13 prosjektet, ved Åshild Wangensteen Bjørvik i MAD Arkitekter.

09.55 Q&A.

10.00 Takk for i dag.