12.nov

Bygg- og anleggsskolen: Samhandling, åpenhet og tillit

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},-
Et byggeprosjekt krever kunnskap og erfaring fra mange disipliner og aktører. Med så mange faktorer og mennesker som må involveres, er det nesten utrolig at vi får det til. Denne gangen handler Bygg- og anleggsskolen om flinke folk på riktig plass til rett tid – hvordan vi jobber sammen på best mulig måte.

Det fokuseres mye på kontraktsmessige forhold ved gjennomføring av effektive byggeprosesser. Imidlertid viser forskning at de relasjonelle og kommunikasjonsmessige sidene ved samhandling er vel så viktige for at byggeprosjekter lykkes. Ragnhild Kvålshaugen er Dr. Oecon. i strategi og professor i effektive byggeprosesser ved BIs Senter for byggenæringen. Hun var medlem av Bygg21s arbeidsgruppe for bedre samhandling i byggeprosjekter, som publiserte veilederen «God samhandling skaper tillit» og rapporten «Samhandling i byggeprosjekter». Nå kommer hun til Bygg- og anleggsskolen for å snakke om hva som er avgjørende for god gjennomføring av byggeprosjekter.

Vi får dessuten besøk av Kari Gro Johanson, prosjektdirektør for SUS2023, som skal ta for seg hvordan god samhandling gir god fremdrift og sikrere byggeplass, og hvorfor Helse Stavanger sluttet seg til Bygg21-signaturen. Ketil Heggheim, prosjektleder i Stavanger kommune, vil ta for seg gode praktiske eksempler – sett fra deres ståsted.

Bygg- og anleggsskolen
Bygg- og anleggsskolen er Næringsforeningens nye faglige møteplass for bygg- og anleggsbransjen i Stavanger-regionen. Vi følger opp arbeidet til det offentlige initiativet Bygg21, som nå er avsluttet. Vi vil fortsette å bidra til at næringen realiserer sitt potensial ved å motivere, utfordre, samordne og stimulere næringen til å bli mer kunnskapsbasert og effektiv – og kontinuerlig sette aktuelle temaer på dagsorden.

Høstens samlinger i bygg- og anleggsskolen:
17.09: Beste praksis for plan- og byggeprosesser
15.10: Industrialisering og digitalisering
12.11: Samhandling, åpenhet og tillit

Bygg- og anleggsskolen presenteres i samarbeid med Site 4016 og Smedvig.

For mer informasjon, vennligst kontakt Egil Hollund i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med COVID-19.

Programmet er under utarbeidelse.

Foredragsholdere