30.jan

Byggebørsen 2020: Dette er prosjektene som kommer

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},- eks. mva.
Byggebørsen er utvilsomt årets mest lønnsomme konferanse for alle i bygg- og anleggsbransjen. Stavanger kommune, Sandnes kommune, Rogaland fylkeskommune, SUS2023, Lyse, Statens vegvesen, Stavanger Utvikling og Nye Veier kommer alle for å fortelle om hvilke prosjekter og nye kontrakter de planlegger å sende ut framover.

I tillegg får vi en statusoppdatering fra Hans Kristian Aarsland i Entreprenørforeningen, Thomas Lidsheim fra BDO presenterer deres bransjeanalyse – og vi tar debatten om hvordan vi kan få fart på alle de utsatte samferdselsprosjektene i regionen.

Det er mye som skjer og som skal skje innenfor bygg- og anleggsbransjen de kommende årene. Byggingen av SUS2023 er godt i gang, mange kontrakter er tildelte – men fortsatt er det ting som gjenstår. Stavanger Utvikling, sammen med Camar Eiendom, Entra og Obos, skal bygge ut 275 nye dekar i Jåttåvågen. Dette er bare noe av det du vil få høre mer om på Byggebørsen.

Samtidig har bransjen sine utfordringer. Thomas Lidsheim fra BDO skal presentere deres bransjerapport, som viser vekst, men samtidig lave marginer og noe usikkerhet. En del av dette bildet i vår region er en anleggsbransje som har forberedt seg på høy aktivitet innenfor samferdselssektoren, mens som nå opplever at prosjekt etter prosjekt er utsatt. Ståle Frafjord leder debatten.

Det blir servert kald- og varmmat i pausen – og det er mulighet til en vaffel og en kaffetår i etterkant av arrangementet.

Det blir også garantert god tid til mingling, både før, i pausen og etterpå.

Britt-Irene Skår Aase fra Næringsforeningens ressursgruppen for bygg- og anlegg er møteleder.

Dersom du har spørsmål om arrangementet, ta kontakt med Egil Hollund i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestillingen ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Program

18.00 Velkommen, ved Britt-Irene Skår Aase, møteleder og Egil Hollund, Næringsforeningen.

18.05 Byggemarkedet i 2019, ved Hans Kristian Aasland, styreleder i EBA Rogaland.

18.15 Kommende prosjekter i Rogaland fylkeskommune, ved Heidi Klaveness, bygg- og eiendomssjef i Rogaland fylkeskommune.

18.25 Kommende prosjekter i Stavanger kommune, ved Rune Kommedal, eiendomssjef i Stavanger kommune.

18.35 Kommende prosjekter i Stavanger Utvikling, ved Hans Kjetil Aas, daglig leder i Stavanger Utvikling.

18.45 Kommende prosjekter i Sandnes kommune, ved Leif Årtun Ims, kommunaldirektør i Sandnes kommune.

18.55 Bygg- og anleggsanalysen 2019, ved Thomas Lidsheim, partner i BDO.

19.10 Pause med servering. Varm- og kaldmat.

19.45 Kommende prosjekter i Lyse Elnett, ved Lars Andre Kalve, direktør for prosjektstyring i Lyse Elnett.

19.55 Kommende prosjekter i SUS2023, ved Kari Gro Johanson, prosjektdirektør for SUS2023.

20.05 Kommende prosjekter i Statens vegvesen, ved Gunnar Eiterjord, prosjektleder i Statens vegvesen.

20.15 Kommende prosjekter i Nye Veier, ved Anne-Stine Johnson, utbyggingssjef i Nye Veier.

20.25 Kommende prosjekter i avdeling for Samferdsel, Rogaland fylkeskommune, ved Gottfried Heinzerling, samferdselssjef.

20.35 Hvordan få fart på samferdselsprosjektene? paneldebatt, ledes av Ståle Frafjord, journalist i Næringsforeningen.

20.55 Oppsummering og avslutning.

21.00 Programslutt. Kaffe, vafler og drøs i etterkant.

Endringer i programmet kan forekomme.