20.aug

Droneindustrien vokser

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Kan regionen bli fremst på autonome løsninger? Hvor står vi, og hva skal til?

Teknologiutviklingen går fort og stadig flere autonome verktøy blir tilgjengelige i markedet. Utviklingen gir mange muligheter, men også utfordringer med regelverk som tar høyde for disse hjelpemidlene som er en kombinasjon av mekanikk, elektronikk og bruk av kunstig intelligens.

Hensikten med dette møtet er å gi et innblikk og en oppdatering av hva som foregår i regionen, og hvordan det står seg i forhold til nasjonale og internasjonale trender. Hva er det kommersielle bildet, både i forhold til dem som utvikler nye løsninger, og hvordan din bedrift evt kan bli mer lønnsom ved å ta i bruk løsninger som er i støpeskjeen.

Denne formiddagen møter du hele bredden av aktører som leder an utviklingen innen drone teknologi; Arnfinn Nergaard, Tau Autonomy Center,  Helge Sverre Eide, Blue Logic, Steinar Meling, YAGO, Knut Roar Wiik, Nordic Unmanned, Pål Ørke, IKM, xxxx, KVSRune Høyvik Rosnes, Tau Autonomy Center, Helge Malmberg, Strand vgs og  jurist xxxx, YY.

Lunsj og god anledning til individuelle samtaler i etterkant at møtet.

For mer informasjon, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård

>> Avbestilling må gjøres innen 48 timer før møtestart.

>>Det skal være trygt å besøke oss! Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg sette deg inn i våre krav og rutiner HER, før du kommer.

08.30 Registrering, kaffe og hils på bransjefolk.

09.00 Velkommen, ved Harald Minge, Administrerende direktør, Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

09.05 Autonome teknologier, hvor er vi og hva er retningen fremover? Det store overblikket, ved TBA.

09.15 Hva skjer i Stavanger regionen: Hvem er aktive innen hvilke felt? Bruk av autonome løsninger i lufta, på bakken, i og under vannflaten, ved Birger Haraldseid, Mulighetsutvikler.

09.25 Rammebetingelser og regelverks utforming: utfordringene med økt bruk av autonome løsninger, ved TBA (Jurist xx)

09.40 Luftrommet: trender og utfordringer. Luftromsregulering og økende krav om opplæring av drone piloter, ved xxx, KVS.

09.50 Mulighetene i markedet, teknologien, kompetansen og regelverket, ved Knut Roar Wiik, Nordic Unmanned og Pål Ørke, IKM.

10.05 Posisjonering for å få et VG2 og VG3 til Rogaland og Strand VGS, ved Helge Malmberg, Avdelingsleder Strand vgs.

10.15 Pause.

10.30 Droner på bakken; ved YAGO med Mobilitespunkt på Forus, ved Steinar Meling, leder i YAGO.

10.45 Droner på og under vann: Testområdet for undervannsteknologi på Tau, unikt i verdensmålestokk, ved Arnfinn Nergaard, Daglig leder, TAC.

11.05 Ladeplateteknologi fra Forus setter standarden for lading av Subsea teknologi, ved Helge Sverre Eide, Blue Logic.

11.20 Tac Challenge: Hva og hvorfor? ved Rune Høyvik Rosnes, Program director, Tau Autonomy Center AS.

11.30 Kort runde spørsmål og svar med alle.

11.45 Lunsj med erfaringsutveksling og etablering av nye forretningsforbindelser, ved alle.

12.15 Slutt.

Andre lignende møter: