29.jan

Egersund-konferansen 2020

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},- eks. mva.
Velkommen til EK20 i Egersund Arena. Dette er den største møteplassen for næringslivet i Dalane i 2020. I år stiller vi blant annet spørsmålene: Hvor attraktive er vi? Hva har vi i vente i Dalane? Blant foredragsholderne er stortingsrepresentant Roy Steffensen, sjeføkonom Kyrre M. Knudsen og ny redaktør i Dalane Tidende, Alise Lea Tiller.

I samarbeid med Eigersund kommune, Dalane Tidende og sponsorer, inviterer Næringsforeningen til Egersund-konferansen 2020 i Egersund Arena onsdag 29. januar. Sammen skal vi ta for oss flere spennende tema. Hvor attraktive er vi? Hva har vi i vente? Vi blir presentert videorapporten «Et blikk utenfra», og vi ser på framtidige muligheter i Dalane og mye mer.

Konferansier er Irene Grastveit.

Har du spørsmål til møtet, kontakt Aud Torunn Tronerud i Næringsforeningen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

09.00 Musikalsk innslag, ved Camilla Saidharun fra Eigersund kulturskole.

09.05 Velkommen, ved Odd Stangeland, ordfører i Eigersund kommune.

09.15 Hvor attraktive er vi? Næringsmessig attraktivitet - utviklingsanalyse Eigersund og Dalane, ved Harald Husabø, partner og rådgiver BDO.

09.40 Hva har vi i vente i Dalane? Presentasjon av konjunkturbarometeret for Dalane, ved Kyrre Knudsen, sjeføkonom Sparebank 1 SR-Bank.

10.00 Videorapport "Et blikk utenfra", ved Inger Elise Iversen, daglig leder i Kavlifondet.

10.05 Pause med frukt og drikke. Før Pausen Film Digital plattform.

10.25 En attraktiv region? Hovedutfordringene og mulighetene gjennom regionplanarbeidet, ved Marianne Chesak, fylkesordfører.

10.40 Muligheter i Dalane. Konferansier har dialog med de fire ordførerne, ved Irene Grastveit.

11.10 Første møte med den nye DT redaktøren, Alise Lea Tiller.

11.15 Siste nytt fra samferdselsprosjekt i Dalane, ved Statens Vegvesen.

11.35 Lunsj og mingling.

12.30 Muligheter i næringslivet lokalt, starter med oppsummering av konferansen "Muligheter i havrommet" som arrangeres 28.01. , Jan Ertesvåg, Aker Solutions Egersund, Line Aarsland Moen, Navico Norway, Hans Kristian Mong, Egersund Group, Inger Lise Tønnessen, Sparebank 1 SR-Bank, Anne Vigdis Ellingsen, Eigersund Næring og Havn, Frank Emil Moen, Norwegian Offshore Wind Cluster.

13.00 Tre ungdommer fra DVGS presenterer sine bedrifter, ved Hjelpen UB, BraNok UB og Moke UB.

13.10 Tre bedrifter som har fått prosjektstøtte fra muligheter i Eigersund, ved Kjersti Søyland Bye, mulighetsutvikler Eigersund kommune.

13.20 Hva skjer på Stortinget som kan bety noe for Dalane? ved Aleksander Stokkebø, stortingsrepresentant for Høyre.

13.35 Pause.

13.50 Hvilke muligheter bør Dalane gripe? ved ledere for politiske utvalg i Rogaland Fylkeskommune, Inghild Vanglo og Solveig Ege Tengesdal.

14.05 Samarbeid som kraft for vekst, ved Kjell Arne Græsdal, Fredrikstad Næringsforening/Norsk Sentrumsutvikling.

14.25 Attraktivitet og omdømme, ved Rune Thomas Ege, kommunikasjonssjef i Hurtigruten.

14.55 Avslutning, ved konferansier Irene Grastveit.

Konferansier Irene Grastveit.

Foredragsholdere