27.mai

Tenk utenfor boksen

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
DIGITALKONFERANSE: Emballasje er volum i stor målestokk i de fleste bransjer. Emballasje er for alvor satt på den politiske agendaen både nasjonalt og internasjonalt med hensyn til sirkulær økonomi. Hvordan kan din bedrift spare både kostnader og miljøutslipp ved å ta i bruk ny teknologi, materialer og merking?

Dilemma: Et økende volum av emballasje, samtidig som fotavtrykkene fra produksjon og transport må reduseres kraftig.

Forskning, innovasjon og utvikling må skje i samspill mellom aktørene i emballasjens verdikjede. Stavanger-regionen har en emballasjeindustri som har utviklet seg gjennom fiere generasjoner.   Utvikling av ny teknologi og krav til merking av emballasje, kan sette regionen i stand til å bli en foregangsregion for utvikling av nye løsninger for emballasje som i sterk grad kan bidra til

- bedre produktløsninger; lønnsomhet for bedriftene og forbrukerne
- reduserte utslipp; både hos produsent, distribusjon  og forbrukerne
- kan bidra til nye arbeidsplasser i regionen

Målgruppen for dette møtet er alle bedrifter som må emballere sine produkter før de når sluttbruker.

Du møter Kari Bunes i Den Norske Emballasjeforeningen som vil presentere fakta og muligheter i nasjonal sammenheng, Eirik Bergh i Skanem som jobber med både fornyelse av en etablert industri og  et par nye bedrifter i støpeskjeen som tenker helt ut av boksen når det gjelder emballasje.

Deltakerne får tilsendt lenke til pålogging på slutten av dagen i forveien. (sjekk SPAM boks hvis du ikke har mottatt link før oppstart kl. 08.30)

For mer informasjon, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård

Vi gjør oppmerksom på at programendringer kan skje.

08.30 God morgen og velkommen, ved Inger Tone Ødegård, Næringsforeningen.

08.33 Markedet og de nye mulighetene, ved Kari Bunes, Administrerende direktør, Den Norske Emballasjeforening.

08.55 Hvordan vi tenker ut av boksen, helt bokstavelig, ved Eirik Bergh, Managing director, Skanem Stavanger AS.

09.15 SmartPACK prosjektet ved FIRMA TBA

09.32 Fra ide til produkt, ved firma TBA