06.feb

Energiåret 2020

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},- eks. mva.
Energiåret 2020 er møteplassen for alle sentrale aktører i energisektoren. Her tas pulsen på bransjen, og de identifiserer mulighetene fremover.

Blant årets foredragsholdere finner du ny toppsjef for Oljedirektoratet, Ingrid Sølvberg, EYs olje tungvekter Espen Norheim, styreleder Tor Arnesen i energiklyngen Norwegian Energy Solutions  og ikke minst presentasjoner av verdiskapingen på EKOFISK gjennom 50 år og fremtids prosjektet Northern Light.

For mer informasjon, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.00 Registrering og kaffe.

08.30 Velkommen, ved Harald Minge, Administrerende direktør, Næringsforeningen.

08.40 Utsiktene for norsk sokkel 2020, ved Ingrid Sølvberg, Direktør for utbygging og drift - påtroppende Oljedirektør, Oljedirektoratet.

09.05 Norwegian Oilfield Services Analysis 2019, ved Espen Nordheim, partner, EY.

09.30 Kaffe og bransjedrøs.

09.50 Transformasjon av kompetanse, ved Tor Arnesen, Styreleder, Norwegian Energy Solutions.

10.00 Northern Lights - Europeisk samarbeid om karbonfangst, ved Sverre Johannesen Overå, prosjektdirektør Northern Lights, Equinor.

10.25 Ekofisk - 50 år med verdiskaping, ved Hans Urdal, Direktør for utviklingsprosjekter i Ekofisk-området.

10.45 Debatt: utfordringer og muligheter, ved ressursgruppen Energi, Birger Haraldseid.

11.15 Lunsj.

Møteleder: Harald Minge, Næringsforeningen.

Foredragsholdere

Ingrid Sølvberg

Tiltrådte som direktør for utbygging og drift i juni 2014. Hun begynte sin karriere i Statoil (nå Equinor) i 1995 som undervannsingeniør, og fikk sin første lederstilling i 2004. Sølvberg har hatt en rekke lederstillinger, og var blant annet direktør for plattformteknologi og marine undersøkelser i perioden 2007-2010 og deretter HMS-direktør for midt- og nedstrømsvirksomheten i Equinor. I 2012 gikk hun til Centrica som kommersiell leder før hun i 2013 tiltrådte som direktør for Norskehavet og Barentshavet i OD. Hun har hatt styreverv i Norges geotekniske institutt (NGI) og Ship Manouvering Simulator Center (SMSC). Sølvberg er siv.ing. Marinteknologi, NTNU.

Hans Urdahl

Hans Urdahl leder ConocoPhillips’ arbeid med utvikling av nye prosjekter i Ekofisk-området.  Han er sivilingeniør i Petroleumsteknologi fra NTH (NTNU) og har mer enn 30 års erfaring fra norsk og internasjonal petroleumsvirksomhet.  Første oppdrag for det som den gang het Phillips Petroleum Company, var i 1987.  I noen år jobbet han offshore som ingeniør på Ekofisk.  Siden fulgte oppgaver på land innen boring og brønn, og senere drift og prosjektarbeid.

Urdahl arbeidet i en lengre periode i selskapets internasjonale virksomhet, i USA og i Austral-Asia.  Han har siden han kom tilbake til Norge hatt lederoppgaver forbundet med driften av Ekofisk.  De siste årene har han hatt ansvar for utvikling av nye prosjekter.  Plan for Utbygging og Drift (PUD) for Tor II ble levert i Juli i 2019, og konseptstudier pågår for tiden for to andre prosjekter.  Etter 50 års historie på Ekofisk er det fremdeles stor aktivitet i området.