06.feb

Energiåret 2020

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},- eks. mva.
Hvordan er utsiktene for norsk sokkel i 2020? Hva sier «Norwegian Oilfield Services Analysis 2019» om status i bransjen nå? Møt den nye direktøren i Oljedirektoratet, Ingrid Sølvberg og bli med når vi tar pulsen på bransjen og ser på mulighetene fremover.

Energiåret 2020 er møteplassen for alle sentrale aktører i energisektoren. Blant årets foredragsholdere finner du ny toppsjef for Oljedirektoratet, Ingrid Sølvberg, EYs olje tungvekter Espen Norheim, styreleder Tor Arnesen i energiklyngen Norwegian Energy Solutions og ikke minst presentasjoner av verdiskapingen på EKOFISK gjennom 50 år og fremtids prosjektet Northern Light.

For mer informasjon, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.00 Registrering og kaffe.

08.30 Velkommen, ved Harald Minge, Administrerende direktør, Næringsforeningen.

08.40 Utsiktene for norsk sokkel 2020, ved Ingrid Sølvberg, Direktør for utbygging og drift - påtroppende Oljedirektør, Oljedirektoratet.

09.05 Norwegian Oilfield Services Analysis 2019, ved Espen Nordheim, partner, EY.

09.30 Kaffe og bransjedrøs.

09.50 Transformasjon av kompetanse, ved Tor Arnesen, Styreleder, Norwegian Energy Solutions.

10.00 Northern Lights – Et europeisk CO2 transport- og lagringsnettverk, ved Per Gunnar Stavland, Authority Relations & Lead Safety and Sustainability – Northern Lights.

10.25 Ekofisk - 50 år med verdiskaping, ved Hans Urdal, Direktør for utviklingsprosjekter i Ekofisk-området.

10.45 Debatt: utfordringer og muligheter, ved ressursgruppen Energi, Birger Haraldseid.

11.15 Lunsj.

Møteleder: Harald Minge, Næringsforeningen.

Foredragsholdere

Per Gunnar Stavland

Per Gunnar Stavland har siden 2016 hatt ansvaret for myndighetsrelasjoner og vært leder for sikkerhet og bærekraft i Northern Lights. Etter 15 år i olje og gass leverandørindustrien har han siden 2004 jobbet i Equinor (og tidligere Statoil). Erfaring fra denne perioden dekker områder som teknisk sikkerhet, miljørådgivning og risikoanalyse. Fra 2007 til 2012 jobbet han som forretningsutvikler relatert til CO2 fangst og lagring, videre i strategi og forretningsutvikling og deretter lederrolle i sikkerhet og bærekraft.  Han har en mastergrad i Teknisk Kybernetikk fra NTNU i Trondheim.

Hans Urdahl

Hans Urdahl leder ConocoPhillips’ arbeid med utvikling av nye prosjekter i Ekofisk-området.  Han er sivilingeniør i Petroleumsteknologi fra NTH (NTNU) og har mer enn 30 års erfaring fra norsk og internasjonal petroleumsvirksomhet.  Første oppdrag for det som den gang het Phillips Petroleum Company, var i 1987.  I noen år jobbet han offshore som ingeniør på Ekofisk.  Siden fulgte oppgaver på land innen boring og brønn, og senere drift og prosjektarbeid.