17.okt

Game changer: Plattform som effektiv forretningsmodell.

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Feil selskap?
{{price}},- eks. mva.
I dette møtet ser vi nærmere på hvordan digitale plattformer endrer konkurransesituasjonen og strategien til norske bedrifter.

I 2007 hadde Nokia, LG, Samsung, Motorola, Blackberry og Sony Ericsson 90 % av det globale overskuddet blant mobiltelefonprodusentene. Apple var usynlige. I 2018 hadde Apple om lag 60 % av overskuddet, og de tidligere dominerende aktørene var utradert av markedet. Hvorfor? Hovedsakelig fordi Apple klarte å bygge en digital plattform rundt iPhone.

Apple er et godt eksempel på hvor verdifulle digitale plattformer er. Men hva er det som gjør de så verdifulle? Hva skal til for at du kan ta det i bruk på en suksessfull måte? Og hva er egentlig en digital plattform i det hele tatt? Dette får du vite mer om i dette møtet.

Selv om du som bedriftsleder ikke har ambisjoner om å bli en plattformeier, er det likevel viktig at du forstår forretningsmodellen og hva slags betydning plattformer kan få for din virksomhet.

Dette møtet er for: Ledere og mellomledere som ønsker å lære nye metoder for problemløsning og innovasjon.

Denne samlingen er en del av vår møteserie, Game changers. Store trendskifter og teknologiskifter gjør stadig at hverdagen vår endres. Ikke minst det å drive forretning får nye utfordringer, men også nye muligheter. Vi presenterer en rekke ”game changers” - som vil forberede, utfordre og skape framtidsrettete endringer for det lokale næringslivet. Game changer er et samarbeid med DNB.

For spørsmål om arrangementet, ta kontakt med Trude R. Hembre eller Elianne Strøm Topstad.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.
>>Medlemmer og kunder i DNB får medlemspris.

11.30 Velkommen ved Næringsforeningen.

11.35 Markedsføring av Digitale Plattformer, ved Kenneth Wathne, professor på Handelshøgskolen ved UiS/professor II ved Handelshøyskolen BI.

11.55 Plattform økonomi, ved Waseem Rashid, divisjondirektør for Plattformer og Profiler i DnB.

12.20 Plattformstrategi og muligheter for næringslivet, ved Kjetil Rønning, leder for enterprise data management, Equinor.

12.40 Spørsmål & svar.

13.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Andre lignende møter:

04. sep 2019 -

Anskaffelsesdagen

06. sep 2019 -

AGENDA: Diskrimineringsreglene

13. aug 2019 -

Fra olje- og gassnasjonen til energilandet