17.nov

Havbruk til havs: 17 & 18 nov.

Velkommen til den nasjonale havbrukskonferansen hvor du får møte ekspertisen fra havbruksnæringen, industri, forskningsmiljø og politikk, til felles mønstring med fokus på vekstpotensialet i havnæringene.

MELD DEG PÅ HER

Alt ligger til rette for at Norge kan bli verdensledende innen havbruk til havs. Vi har en formidabel kystlinje på omtrent 100.915 km og er verdensledende innen både oppdrett av laks og offshoreteknologi.

En satsing på eksponert havbruk åpner nye arealer for bærekraftig matproduksjon, gir vekstmuligheter for norsk industri og nye arbeidsplasser.

Næringslivet har ambisjoner og vilje til kompetanseoverføring, og verdiskapningspotensialet er stort.

På konferansen Havbruk til havs møtes ekspertisen fra havbruksnæringen, industri, forskningsmiljø og politikk til felles mønstring med fokus på vekstpotensialet i havnæringene. Vi får også lagt fram en helt ny forskningsrapport som synliggjør vekstpotensialet innen havbruk til havs.

Pris for Stiim Aqua Cluster-medlemmer er kr. 2.300,-. Pris for øvrige er kr 2.950,- (pris eks. 25% mva). Prisene inkluderer deltakelse på konferansen 17. og 18. november, lunsj begge dagene og nettverksmiddag 17. november. Konferansen avsluttes med lunsj på dag to.

Les hele programmet, og mer om konferansen her

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 10 november kl 08.00.

Konferansen arrangeres av Stiim Aqua Cluster, Norsk Industri, Stavanger kommune, Universitetet i Stavanger, Blue Planet og Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

Foredragsholdere

Odd Emil Ingebrigtsen, Fiskeri- og sjømatminister

Odd Emil Ingebrigtsen er politiker for Høyre og ble utnevnt til fiskeri- og sjømatminister 13. mars 2020. Han kom fra stillingen som statssekretær i Olje- og energidepartementet. Før det var han administrerende direktør i energiselskapet Indre Salten Energi AS.

Stein Lier-Hansen, Administrerende direktør i Norsk Industri

Stein Lier-Hansen er kjent for å være tydelig når han entrer den samfunnspolitiske arenaen. Han er en kompromissløs forsvarer av at Norge skal satse mer på industri.

Inge Berg, Gründer og hovedeier i Nordlaks

Inge Berg har i dag har rollen som direktør for strategi- og prosjektutvikling i Nordlaks. Sommeren 2020 mottok Nordlaks sin hittil største investering; havfarmen «Jostein Albert» på lokaliteten utenfor Hadsel. På tidspunktet når konferansen går av stabelen vil den første produksjonssyklusen i havfarmen være underveis.

Atle Eide, Styreleder i SalMar og styremedlem i Kverva

Eide er senior partner i HitecVision. Han har vært konsernsjef i Marine Harvest ASA, samt hos forløperen Pan Fish ASA. Eide har vært konsernsjef i en rekke børsnoterte og unoterte selskaper. Han har også hatt flere styreposisjoner i en rekke selskaper.

Knut Nesse, Konsernsjef i AKVA Group

Knut Nesse overtok i november 2019 topplederjobben i AKVA Group. Han har tidligere vært toppsjef for det internasjonale fórselskapet Nutreco i seks år, og før det var han administrerende direktør i Skretting AS.

Therese Log Bergjord, Administrerende direktør i Skretting

Therese Log Bergjord har siden 2017 vært administrerende direktør i Skretting AS og medlem av Nutreco Executive Committee. Hun har tidligere vært nordisk direktør i Compass Group.

Geir Pollestad, Leder Stortingets Næringskomité

Geir Pollestad har vært fast representant for Senterpartiet på Stortinget siden 2013. Han har ledet Næringskomitéen i to perioder og har tidligere vært statssekretær i Olje- og energidepartementet og Samferdselsdepartementet. Han er utdannet økonom fra Høgskolen i Stavanger og har juridisk embetseksamen fra UiB.

Kari Nessa Nordtun, Ordfører i Stavanger

Kari Nessa Nordtun er politiker for Arbeiderpartiet i Stavanger. Nordtun er utdannet jurist ved Universitetet i Bergen, og har vært folkevalgt i Stavanger bystyre siden 2011. Etter endt studium har hun arbeidet som advokat for advokatfirmaet Sjødin, Meling & Co og advokatfirmaet Elden DA.

Torger Reve, Professor ved Handelshøyskolen BI

Torger Reve er professor i strategi og industriell konkurranseevne ved BI, der han var rektor fra 1997 til 2005. Han har også vært professor ved Norges Handelshøyskole og administrerende direktør ved Stiftelsen for Samfunns- og Næringslivsforskning (SNF).

Henrik Hannus, Vice President Ocean Economy i Aker Solutions

Henrik Hannus er leder for havnæring i Aker Solutions. Han har arbeidet i 30 år med flytende oljeplattformer, i roller fra mariningeniør til direktør.

Ragnar Tveterås, Professor ved UiS

Ragnar Tveterås har forsket på produktivitet, innovasjon, markedsetterspørsel og verdikjedeorganisering, med fokus på sjømat- og energisektoren.

Andre lignende møter:

04. nov 2020 -

High Wind 2020

23. okt 2020 -

Risavikadagen 2020

13. nov 2020 -

FOLK 2020: Kulturbygging og ledelse.