25.mar

Introduksjonskurs i styrearbeid

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},-
Solid styrearbeid er avgjørende for alle virksomheter. Alle bedrifter forbereder nå sine generalforsamlinger og mange er på jakt etter nye styremedlemmer. Dette introduksjonskurset er en god startpakke og gjør deg godt forberedt enten du representerer eierne, de ansatte eller er leder med ansvar for styreoppfølging.

Jus, økonomi og god praksis! Erfarne innledere på alle felt som gleder seg til å dele kompetanse og diskutere.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med Inger Tone Ødegård

>> Ber om at du skriver i kommentarfeltet dersom du har matallergi eller behov for en spesialtilpasset lunsj.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.30 Registrering og bli kjent.

08.45 Velkommen ved Næringsforeningen, ved Inger Tone Ødegård.

08.55 Rammer for styre institusjonen: God styreskikk og Corporate Governance. Aksjelovens rammebetingelser. Selskapets kapitalforhold og utdelinger fra selskapet og avtaler med aksjeeierne, ved Bård Koppang, partner/advokat, Advokatfirmaet Selmer AS.

10.30 Pause.

10.50 Styrets rolle og funksjon: Strategiutvikling, risiko-og mulighetsrommet, ved Trine Sæther Romuld, CFO og COO SalMar AS.

12.00 Lunsj.

12.45 Styrets og daglig leders ansvar. Ansvarsgrunnlag og vilkår for erstatning. Klassiske fallgruver og eksempler fra rettspraksis og media. Tips og tiltak for å redusere risikoen for ansvar, ved Nicolai Myren, partner/advokat, Advokatfirmaet Selmer AS.

13.45 Ansatt representantens rolle og dilemmaer, ved (TBA)

14.00 Pause med kaffe og frukt.

14.20 Styrearbeid i praksis. Eksempler fra egen erfaring, vanskelige dilemmaer, godt samarbeid mellom eier/styret som kollegium og evt det å ta dissens. ved Sigrun Sagedahl, Advokat/Partner i Projure Advokatfirma AS.

15.15 Q & A.

15.30 Slutt.