28.mai

Lederskolen: Den beste form for ledelse

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},-
Hvilken form for ledelse er forbundet med effektivitet i dagens arbeidsliv? Hør mer når Øyvind L. Martinsen avslutter vårsesongen i Lederskolen.

Det finnes mange strømninger i ledelsesforskningen og i ledelsespraksis. Professor Øyvind L. Martinsen presenterer noen sentrale trender innen ledelse og har et spesielt blikk på hva som med sannsynlighet kan fungere i praksis i våre dagers arbeidsliv. Hvilken form for ledelse er forbundet med effektivitet? Går det an å lede uten å styre?

Martinsen legger spesielt vekt på hvilken betydning det har at medarbeidere selv kan bestemme hvordan oppgavene skal løses (autonomi) og lederens evne til å overføre både ansvar og nødvendig myndighet til sine medarbeidere (empowering leadership). Og sist, men ikke minst viktig; Hva kan en leder gjøre for å få det beste ut av den beste forskningen i sin ledelsespraksis.

For spørsmål om Lederskolen, ta kontakt med Trude Hembre, Næringsforeningen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Lederskolen er et samarbeid mellom Handelshøyskolen BI og Næringsforeningen.
>>BI Alumni har egen avtale. Evt spørsmål, kontakt BI Stavanger ved Bernt Skandsen eller Karianne Middelthon.

11.00 Velkommen, ved Harald Minge, Næringsforeningen.

11.05 Den beste form for ledelse, ved Øyvind Lund Martinsen, Handelshøyskolen BI.

13.00 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Øyvind Lund Martinsen

Øyvind Lund Martinsen er instituttleder ved Institutt for ledelse og organisasjon ved Handelshøyskolen BI. Han har en doktorgrad i organisasjonspsykologi.

Martinsen har publisert i en rekke nasjonale og internasjonale forskningstidsskrift på ledelse, personlighet, motivasjon, psykologi og kreativitet. Han er redaktør i the Scandinavian Journal of Educational Research.

Andre lignende møter:

26. jan 2021 -

Energiåret 2021

21. jan 2021 -

Hjelp, vi har fått krav om tariffavtale

24. mar 2021 -

Lean Workshop A3