01.feb

Muligheter: Fagbrev åpner nye muligheter

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
DIGITALKONFERANSE: Det å kunne et håndverk går aldri ut på dato. Uansett hvor mye vi skal lagre i skyen, eller kunne utføre ved å gi signaler til «Siri, Google eller andre», så er det behov for fagfolk i alle disipliner for å holde samfunnet i gang.

Det er mange flinke folk som har jobbet innen for eksempel reiseliv, kultur, bygg & anlegg, transport og annet uten å ha en formell utdanning. På lang sikt er det til stor nytte å ha et fagbrev innen sin disiplin og det er mange mulige veier til målet.  I dette arrangementet vil du høre mer om hvilke muligheter du har for å starte eller fullføre en fagopplæring og hvilke ulike spor som kan bidra til en ny jobb. I tillegg blir det nærmere orientering om gratis høyere yrkesfaglig utdanning som kan kombineres med jobb.   Studier som gir studiepoeng, styrker din faglige kompetanse, og sikrer deg viktig erfaring som du kan bruke direkte i arbeidslivet.

I studio møter du Catrine Utne Pettersen fra Rogaland Fylkeskommune, Eirin Kristin Sund fra LO Rogaland, Johar Mæhle fra Rosenberg Worley, samt Tonje Røinås fra Fagskolen AOF og Sunniva Mæland fra AOF.

Link til digital konferanse: Fagbrev

For mer informasjon, vennligst kontakt Øystein Andersen.

13.00 Velkommen til digital konferanse.

13.03 Hvorfor fagbrev? ved Catrine Utne Pettersen, Fagopplæringssjef, Rogaland Fylkeskommune.

13.20 LO deler sine beste råd for jobbmuligheter med fagbrev, ved Eirin Kristin Sund, Regionleder, LO Rogaland.

13.35 Bedriftens rolle for gode lærlinger, ved Johar Mæhle, Rosenberg Worley.

13.50 Tittel på innlegg kommer, ved Sunniva Mæland, Kompetanserådgiver, Studieforbundet AOF.

14.00 Tittel på innlegg kommer, ved Tonje Røinås, Kompetanserådgiver, AOF Fagskolen

14.10 Spørsmål og svar med alle.

14.15 Slutt.

Foredragsholdere

Johar Mæhle

Johar Mæhle er Driftsdirektør ved Rosenberg Worley. Startet selv som lærling i 1986 ved Rosenberg, videreutdannet til Internasjonal Sveiseingeniør (IWE) og har nå snart 34 år ved bedriften. Etter forskjellige jobber innen Sveiseteknisk og kvalitetskontroll ble han en del av ledergruppen i 2010 og er i dag ansvarlig for all fabrikasjons aktivitet onshore og offshore, totalt 500 personer.

Eirin Kristin Sund

Eirin Sund, regionleder i LO Rogaland, som er paraply organisasjons til 25 selvstendige forbund i privat og offentlig sektor, som bl.a Fellesforbundet og Fagforbundet. Hennes hovedansvar er og samordne og fremme fagbevegelsens og medlemmenes interesser på ulike områder og arenaer i nært samarbeid med ulike myndigheter, organisasjoner og næringslivet i Rogaland.

Sunniva Mæland

Sunniva Mæland, kompetanserådgiver AOF Sør- Rogaland, som tilbyr yrkesfaglig utdanning virtuelt og i klasserom som kan kombineres med jobb. AOF har et bredt utdanningstilbud innen HMS, språk, yrkesrettet kurs og tillitsvalgtopplæring.

Tonje Røinås

Tonje Kolnes Røinås, kompetanserådgiver ved AOF Fagskolen, som tilbyr gratis høyere yrkesfaglig utdanning som kan kombineres med jobb. Studiene gir studiepoeng, styrker din faglige kompetanse, og sikrer deg viktig erfaring som du kan bruke direkte i arbeidslivet. AOF Fagskolen har et bredt utdanningstilbud, blant annet innen effektiviserings, og forbedringsledelse, HMS og kontor-, salg- og serviceledelse.

Andre lignende møter:

26. jan 2021 -

Energiåret 2021

21. jan 2021 -

Hjelp, vi har fått krav om tariffavtale

24. mar 2021 -

Lean Workshop A3