23.okt

Risavikadagen 2020

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},-
Velkommen på årets Risavikadag, hvor du får høre om utsiktene for transport-, shipping- og eksportnæringen som leverer til olje- og gassindustrien; nå, under og etter Covid-19.

Etter flere måneder med tøffe tak vet vi nå mer om hva vi står i og hva vi vil stå i fremover. Vi setter derfor fokus på hvilke konsekvenser oljeprisfallet og covid-19 har for Risavika, og hvilke muligheter vi kan gripe for å ligge i forkant av utviklingen i transport-, shipping- og eksportnæringen.

Du vil få en presentasjon av planer og utsikter for Stavangerregionen Havn, og i denne forbindelse vil vi også gå inn i planer for elektrifisering av transportsektoren og havnene - hva er utviklingen nå, og hvordan vil solceller, batteri, vindmøller og ladeteknologi utvikle næringen?

Som alltid vil også Sparebanken Vest sin lederstjerne Ragnhild Fresvik, gi sine analyser på hvordan det går med økonomien og arbeidsmarkedet i Risavika, regionalt og nasjonalt. Og tungvekteren i olje hos EY, Espen Norheim, tar oss gjennom statusen og utsiktene i olje- og energiindustrien. Vi avslutter dagen med å dele ut Risavikaprisen 2020.

Risavikadagen arrangeres årlig og er et samarbeid med Sparebanken Vest.

I 2020 arrangerer vi Risavikadagen på vakre Solastranden Gård.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.00 Registrering og kaffe.

08.30 Velkommen, ved Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen.

08.40 Planer og utsikter for Stavanger-regionen Havn, ved Merete Eik, Havnedirektør i Stavanger-regionen Havn.

09.00 Hvilke nye løsninger kan sikre optimal utslippsfri transport i regionen? ved TBA

09.20 Fremtidsutsikter for transport av olje og energi, ved Erlend Jordal, politisk rådgiver for olje- og energiministeren.

09.40 Pause med kaffe og frukt.

10.10 TBA

10.30 Hvordan går det med økonomien og arbeidsmarkedet- lokalt og nasjonalt? ved Ragnhild Janbu Fresvik, konserndirektør bedriftsmarked i Sparebanken Vest.

11.00 Status og utsikter i oljenæringen, ved Espen Norheim, partner Corporate Finance i EY.

11.30 Utdeling av Risavikaprisen 2020, ved jury.

11.40 Q&A

11.50 Lunsj serveres og mulighet for gode samtaler.

Programmet er under utarbeidelse.

Foredragsholdere