22.okt

Risavikadagen 2021

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Hva er fremtidsutsiktene for Risavika? Hvordan skal vi jobbe for at Risavika fortsatt kan sikre verdiskapning og arbeidsplasser? Bli med på årets Risavikadag, og få utsiktene presentert.

Gjennom 20 år har vi utviklet Risavika, som har gitt et godt grunnlag for økt verdiskapning for regionen. Nå er vi Vestlandets største godshavn, og sammen med Dusavik og Mekjarvik betjener vi Nord-Europas største energiklynge. Hvordan kan vi sørge for at utviklingen fortsetter de neste 20 årene? Og hva må til for at Risavika forblir en godshavn som sikrer arbeidsplasser og verdiskapning for regionen?

Denne dagen får du høre om planer, utsikter og muligheter! Du blir bla.a. oppdatert på hva som er gjennomført av planer for elektrifisering av transportsektoren og havnene, det siste året. Det blir også debatt rundt viktigheten av å fullføre utbyggingen av TKV for å få flyttet mer gods over på sjø.

Som alltid vil også Sparebanken Vest sin lederstjerne Ragnhild Fresvik, gi sine analyser på hvordan det går med økonomien og arbeidsmarkedet i Risavika, regionalt og nasjonalt. Og tungvekteren i olje hos EY, Espen Norheim, tar oss gjennom statusen og utsiktene i olje- og energiindustrien. Vi avslutter dagen med å dele ut Risavikaprisen 2020.

Risavikadagen arrangeres årlig og er et samarbeid med Sparebanken Vest.
Vi gjentar suksessen fra i fjor med å arrangere Risavikadagen på vakre Solastranden Gård.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

>> Det skal være trygt å besøke oss! Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Alle deltakere skal framvise gyldig koronasertifikat/negativ test. Klikk her ved evt behov for gratis koronatest. Vi ber deg sette deg inn i våre krav og rutiner HER, før du kommer.

08.00 Registrering og kaffe.

08.30 Velkommen, ved Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen.

08.40 Historien til Risavika, ved Tor Erik Hansen, leder i Sola Historielag.

08.50 Næringsutvikling i Risavika, ved Knut Underbakke, kommunedirektør i Sola kommune.

09.05 Visjonen, endringen og fremtiden for Risavika, ved Kurt Ommundsen, administrerende direktør i Westport.

09.25 Utsikter for havnen, ved Hilde Frøyland, arealutvikler i Stavangerregionen Havn.

09.45 Ett år etter - hvordan ble det med Elnett21? ved Åsta Vaaland Veen, teknisk sjef i Stavangerregionen Havn.

10.00 Pause, kaffe og frukt.

10.30 TBA.

11.00 Hvordan går det med økonomien og arbeidsmarkedet - lokalt og nasjonalt? ved Ragnhild Janbu Fresvik, konserndirektør bedriftsmarked i Sparebanken Vest.

11.20 Status og utsikter i oljenæringen, ved Espen Norheim, partner Corporate Finance i EY.

11.50 Utdeling av Risavikaprisen 2021.

12.00 Q&A

12.15 Lunsj.

13.15 Takk for i dag.

Foredragsholdere

Tor Erik Hansen

Tor Erik er daglig leder i Sola Historielag, som er en frivillig forening for folk som er interessert i lokalhistorie. Tom Erik er spesielt opptatt av at Sola sin sentrale plass i norgeshistorien, samt hvordan oljevirksomheten i Risavika har har vært og fremdeles er viktig i Norges historie.

Andre lignende møter:

09. nov 2021 -

Logistikkdagen 2021

30. sep 2021 -

Landbruk og teknologi: Få siste nytt i utviklingen

07. okt 2021 -

Bærekraftskonferansen Pionér