02.des

Sikkerhet kommer først

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
DIGITALKONFERANSE: Våkne opp! PST og politiet inviterer til samarbeid. Digital kriminalitet øker mot deg som privatperson, din bedrift, det offentlige og mot Norge som land. Hvordan kan den enkelte av oss bidra til å forebygge så godt som mulig?

Eksemplene er mange og av ulik karakter. E-postene til statsrådene ble nylig hacket, noen land sørger for å hente «allierte» internt i viktige bedrifter for å få tilgang til viktig informasjon om både bedriften og landet, hacking av kundedatabaser, utpressing av penger osv.   Svindlerne finner nye veier i stadig raskere takt.

PST skal ivareta landets sikkerhet og Politiet skal jobbe med både forebygging og etterforskning.   Store organisasjoner som KPMG og Sparebank1 SR-bank har solide rutiner og jobber tett med myndigheter, leverandører og kunder for å forebygge. Gode rutiner er ikke alltid nok, men en meget god start når etterforskerne skal gjøre sitt beste for å nøste opp i etterkant.

Velkommen til 75 nyttige minutter med forebygging!

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med Inger Tone Ødegård.

13.00 Velkommen ved Næringsforeningen, ved Inger Tone Ødegård.

13.02 Landets sikkerhet- hva bør den enkelte bedrift være obs på, ved Geir Inge Davidsen, Politioverbetjent, PST.

13.20 Forebygging i din digital hverdag, ved Kyrre Lindanger, Næringslivskontakt, Sør-Vest politidistrikt.

13.35 Q & A til PST og Politiet.

13.45 Forebyggende aktiviteter knyttet til kjente risikofaktorer i små og mellomstore bedrifter, ved Lars Wilberg, Partner i KPMG Cyber & Security.

13.55 Bedriftstilpasset IT sikkerhet, ved Sverre Undseth Bakke, Sikkerhetssjef, Sparebank1 SR- Bank.

14.05 Q & A og deling av råd og erfaringer.

14.15 Slutt.

Foredragsholdere

Geir Inge Davidsen

Geir Inge Davidsen, politioverbetjent i PST. Ansatt i politiet siden 1997 og i PST siden 2010. Saksansvarlig for saker som omhandler statlige aktører. Mastergrad i politivitenskap med fordypning i radikalisering og ekstremisme.

Sverre Undseth Bakke

Sverre Bakke er sikkerhetssjef i SpareBank 1 SR-Bank og er ansvarlig for informasjonssikkerhet, kriseberedskap, personvern og økonomisk kriminalitet. Han har mer enn 12 års erfaring fra arbeid med informasjonssikkerhet, blant annet som sikkerhetsrådgiver, som penetrasjonstester og fra håndtering av alvorlige sikkerhetshendelser.

Andre lignende møter:

06. jan 2021 -