25.sep

Streaming Lederskolen: Strategi og ledelse med Torger Reve

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},-
Torger Reve er en av BIs mest profilerte og anerkjente foredragsholdere. Nå kommer han til Lederskolen for å snakke om strategi og ledelse, hvordan vi skaper nytt næringsliv og nye arbeidsplasser: Om kompetanse, klynger og innovative økosystemer.

Torger Reve er professor emeritus ved Handelshøyskolen BI hvor han i mange år var professor i strategi og industriell konkurranseevne. Han har også vært rektor ved Handelshøyskolen BI i to perioder. Før det var han professor ved Norges Handelshøyskole og adm. direktør ved Stiftelsen for Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) i Bergen.

Torger Reve har doktorgrad i markedsføring fra Northwestern University, Chicago, postdoc fra Stanford University og gjesteforsker ved Harvard Business School og ved ledende universiteter i Singapore, Japan og China. Reve er kanskje mest kjent for sine forskningsarbeider innen næringsklynger og kunnskapsbasert næringsutvikling, og han arbeider for tiden i Aker og REV Ocean med å utvikle et globalt havsenter med fokus på bærekraft. Han har bred styreerfaring fra næringslivet, og er en mye brukt foredragsholder både innenlands og i utlandet. Han har sine familierøtter fra Jæren.

Lederskolen foregår på BI Stavanger, men er fulltegnet. Du melder deg her på streaming av møtet (live).

For spørsmål om Lederskolen, ta kontakt med Trude Hembre, Næringsforeningen.

11.00 Velkommen ved Harald Minge, adm.direktør Næringsforeningen.

11.05 Foredrag, ved Torger Reve, Handelshøyskolen BI.

13.00 Slutt.

Foredragsholdere

Torger Reve

Torger Reve er professor i strategi og industriell konkurranseevne ved Handelshøyskolen BI, hvor han var rektor fra 1997 til 2005. Hans forsk­nings­felt er knyttet til strategisk ledelse, bedriftssamarbeid og industriell konkurranseevne, og han har publisert sentrale internasjonale forsk­nings­artikler og bøker. Viktige prosjekt i hans forsk­ning har resultert i bøkene Et kunnskapsbasert Norge, Et verdiskapende Norge og Internasjonalt konkurransedyktige bedrifter. Reve introduserte blant annet en konseptuell modell som gjorde det mulig for bedrifter å identifisere sin ideelle strategiske posisjon og dermed utnytte interne og eksterne rammebetingelser på en optimal måte. Han vil bl.a snakke om hvordan denne modellen fungerer i praksis.

Andre lignende møter:

28. okt 2020 -