03.nov

Styreskolen 2020: Styrearbeid; skatte- og selskapsrettslige fallgruver

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},-
Å være oppdatert og oppmerksom på skatterettslige forhold kan bety et være eller ikke være for en bedrift. Benn Folkvord, professor i skatterett fra Handelshøgskolen ved UiS og Nils Ludvik Dahl, advokat i Schjødt vil ta for seg noen viktige skatterettslige fallgruver som ledere og styremedlemmer bør være klar over.

Hold av datoen, endelig program kommer!

Det enkelte styremedlem eller styreleder er svært ofte ikke klar over alle skatterettslige muligheter og restriksjonene som finnes. Her kan det både være penger å spare, muligheter å utforske og ikke minst økonomiske fallgruver å unngå.

Med seg på styreskolen har professor Benn Folkvord den erfarne partneren Nils Ludvik Dahl fra advokatfirma Schjødt. Sammen vil de gi eksempler og praktiske tips på nyttige skatteregler som både styret og ledelsen bør ha kunnskap om.

Styreskolen er en kompetanse serie i regi av Handelshøgskolen UiS og Næringsforeningen. Styreskolen er en faglig møteplass for alle som har interesse av og bruk for at et styre arbeider og fungerer optimalt, tar kloke beslutninger og unngår feller som et styre absolutt ikke bør gå i.

Styreskolen er satt sammen av faglig uavhengige moduler som hver tar for seg aktuelle tema som formidler det akademiske med det praktisk relevante i en helhetlig sammenheng.

Velkommen til Styreskolen med fokus på skatterettslige problemstillinger.

For mer informasjon, vennligst kontakt Egil C. Svela, HHUIS eller Trude Refvem Hembre, Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

08.30 Registrering og kaffe.

08.45 Velkommen ved Handelshøgskolen UIS og Næringsforeningen.

08.50 Foredrag, ved Benn Folkvord, HHUIS og Nils Ludvik Dahl, adv.firma Schjødt.

10.45 Q & A.

11.15 Lunsj og nettverksbygging.

11.30 Slutt.

Møteleder: Harald Minge, adm. direktør i Næringsforeningen.

Foredragsholdere

Andre lignende møter: