30.sep

Landbruk og teknologi: Få siste nytt i utviklingen

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Få siste nytt innen landbruk og teknologi. Utviklingen går raskt, så hva er trendene nå og fremover? Det er en rivende teknologiutvikling i landbruksnæringen, og mulighetene for læring, samhandling og innovasjon er mange.

Hva er egentlig trendene og hvordan ser markedet ut for fremtiden? I Rogaland finner vi teknologiledende bedrifter som leverer til et globalt marked. Viljen til nytenkning og innovasjon er kjennetegnede for flere bedrifter som leverer til landbruksnæringen. På møtet denne dagen møter du flere teknologiledende bedrifter som tenker nytt og forsøker nye ting til næringen.

Kverneland Group er markedsledere med et stort internasjonalt marked. Innovasjonen og nytenkningen har preget bedriften i flere år. RobotNorge og Wiig Gartneri presenterer et prosjekt med robotisering som kan revolusjonere gartneridrift. Agri-e jobber etter strategien "Farm to Fork", en strategi som er kjernen i European Green Deal og tar sikte på å gjøre matsystemer rettferdige, sunne og miljøvennlige. FKRA vil presentere teknologien i Formelfjøset, et av Europas mest moderne forsøksfjøs. Terje Wester i Fatland samt styremedlem i NHO Mat & Drikke vil innlede møtet med å gi oss trendene i markedet.

Vi legger tilrette for et lunsjmøte med teknologi, verdiskapning og knoppskyting av nye ideer.

Arrangementet er i samarbeid med Den Gule Banken.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

>> Det skal være trygt å besøke oss! Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Alle deltakere skal framvise gyldig koronasertifikat/negativ test. Klikk her ved behov for gratis koronatest. Vi ber deg sette deg inn i våre krav og rutiner HER, før du kommer.

10.00 Registrering og kaffe.

10.30 Velkommen, ved Næringsforeningen.

10.40 Hvordan er totalmarkedet nå, for det vi produserer og hvilke trender ser vi? ved Terje Wester i Fatland Jæren samt NHO Mat & Drikke.

11.00 Future Farming - fra tradisjon til innovasjon, ved Arild Gjerde i Kverneland Group.

11.15 Robotteknologi skal hjelpe frukt og grønt produksjon i Norge, ved Kenneth Nilsson i Robot Norge og Frode Ringsevjen i Wiig Gartneri..

11.35 Pause.

11.45 Farm to Fork – Hvordan utnytte våre utfordringer i en verden i endring? ved Egil Vigdel i Agri-e.

12.05 Caseet Formelfjøset, ved Einar Bent Jensen i Felleskjøpet Rogaland Agder.

12.25 Q & A.

12.30 Lunsj.