26.mai

Treffpunkt Jæren: Hvordan bli den mest attraktive regionen?

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Hva skal vi leve av i fremtiden, i hvilke bransjer har vi størst omstilling, og hvordan kan vi på Jæren bli mer attraktiv på arbeidsmarkedet? Vi tar pulsen på fremtiden, når vi inviterer til årets første næringstreff på Jæren.

Vi på Jæren, og forøvrig hele Vestlandet, har i lang tid basert store deler av vår økonomi på en oljenæring som stagnerer. Jæren trenger derfor flere bein å stå på, for å sikre økonomisk utvikling, også i fremtiden. Men hva er framtidsutsiktene for Jæren, hva gjør regionen attraktiv, og innen hvilke næringer finnes det muligheter?

På årets første treffpunkt på Jæren, får vi svar på hva vi skal investere i og satse på i fremtiden, før aktive samfunnsdebattanter på Jæren deler sine tanker om hva som må til for å skape utvikling og vekst. Hvordan kan vi jobbe bedre sammen, for å bli en mer attraktiv region med de mest spennende jobbene og ettertraktende hodene.

Vi avslutter kvelden med pitch fra tre ulike gründermiljøer i regionen, før vi inviterer til god mat og stemning – på trygg avstand.

Møtet arrangeres i samarbeid med Sparebanken Vest.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

17.30 Registrering, kaffe og drøs.

18.00 Velkommen, ved Gisle Høyland i ressursgruppen Jæren, og Silje Finnskog Jensen i Næringsforeningen.

18.10 Jærindeksen - Hvordan går det med økonomien og arbeidsmarkedet lokalt og nasjonalt? ved Karen Nilsen i Sparebanken Vest.

18.30 Økonomiske og markedsmessige utviklingstrekk globalt, nasjonalt og regionalt som kan berøre Jæren, ved Ragnar Tveterås, økonomiprofessor ved Universitetet i Stavanger.

18.50 Dialog: Hvordan bli mer attraktiv som region med de mest spennende jobbene og de mest ettertraktede hodene? ved Ane Mari Braut Nese, Marlin Jespersen, Børre Lobekk med flere.

19.30 Vi får høre eksempler på pitcher à 4 min:

Pitch om Happy Prawns, ved Magnar Hansen.

Pitch om Grensesnitt, ved Bjørnar Tollaksen.

Pitch ved TBA

19.45 Middag og drøs