23.sep

Treffpunkt Jæren: Kalberg Valley

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},- eks. mva.
Det anslås at den ambisiøse satsningen på datasenter og strømbase på Jæren kan gi tusenvis av nye arbeidsplasser. Hva er de konkrete planene, prognosene og konsekvensene? På høsten første Treffpunkt Jæren gir vi deg fakta på bordet.

Med en ny transformatorstasjon som skaper Norges sterkeste kraftstasjon og direkte fiberforbindelser til Storbritannia og Europa, er alt på plass for den mest lovende datasenterklyngen i Norge - "Kalberg Valley".

Kalberg Valley har alle forutsetninger for å tiltrekke seg internasjonale aktører, og skape nye arbeidsplasser på få år. Slik kan Jæren tiltrekke seg de mest kompetente hodene i landet. Men hva må på plass for å sikre tusenvis av arbeidsplasser på Jæren? Hvilke muligheter gir dette for vekst i også andre næringer. Og hva vil en eventuell utbygging av Kalberg bety for matfatet og jordvernet?

Mer informasjon kommer.

Treffpunkt Jæren er en fast møtearena på Jæren, med fokus på utvikling og vekst i Jærkommunene. Treffpunkt Jæren arrangeres i samarbeid med Sparebanken Vest.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Foredragsholdere