11.mar

Hvordan sikre seg mot bandittene?

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
DIGITALKONFERANSE: Bedrifter er under angrep fra digitale banditter, akkurat nå. I en tid hvor den digitale verden tar mer og mer plass, gir det også mer plass til mennesker med uærlige hensikter. Men hvordan blir du bandittsikker? Og hvilket juridisk ansvar har dere i ledelsen og styrene, for å sikre bedriften mot svindel?

Vi har alle hørt om e-postangrep, fakturasvindel, direktørsvindel, løspengevirus med mer, og tenkt at dette ikke vil skje seg og sin bedrift. Samtidig viser nylige massive digitale angrep på Stortinget, Oljefondet, AKVA Group, Tieto Evry, Score og mange mange flere, hvor sårbare vi er. Det er ingen tvil om at bandittene er dyktigere og mer profesjonelle enn noen gang tidligere! Er det ren flaks å ikke bli svindlet?

Visste du at banditter i gjennomsnitt vil bruke 265 dager i ditt system, før de blir oppdaget? Og vi vet faktisk ikke hvor mange som forblir uoppdaget.

Hvilket utgangspunkt har vi for å gjennomskue banditter som er både trente og profesjonelle svindlere? Og hvorfor er dette tema aktuelt for langt flere enn kun IT-ansvarlige? Hvilke nye regler har pålagt styrer og bedriftsledere å sikre oss fra bandittene? Kan du som leder slippe unna straff, hvis bedriften blir svindlet? Delta og lytt til råd fra Eika gruppen, Dataplan og KPMG, samt sannhetsvitnet Anna Endresen som forteller sin historie da Score ble utsatt for løspengevirus. Hvordan påvirket det selskapet?

Sett av 1,5 time! Det kan være gull verdt for deg og din bedrift.

Digitalkonferansen gjennomføres sammen med Næringsforeningens ressursgruppe Sandnes og er et samarbeid med Sandnes Sparebank.

For spørsmål, vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen, Næringsforeningen. Deltakerne får tilsendt lenke til pålogging, i forkant av samlingen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

12.00 Velkommen, ved Silje Finnskog Jensen i Næringsforeningen.

12.05 Svindlernes økosystem, ved Steingrim Soug i Eika Gruppen.

12.25 Bandittskolen, ved Lene Marthinsen i Dataplan.

12.45 Dette må ledere vite ift rettigheter og ansvar, ved Lars Wilberg i KPMG.

13.05 Sannhetsvitnet - Vi ble hacket, ved Anna Endresen i Score AS.

13.15 Q&A.

13.30 Takk for i dag.