10.nov

Treffpunkt Sola: Hvordan være attraktiv for fremtiden?

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
For å møte fremtidens utfordringer og muligheter, trenger vi både flere unge arbeidstakere og mer kompetanse til regionen. Bli med på treffpunkt Sola og hør hvordan kommunen og det private jobber med å være attraktiv for fremtiden.

Ny teknologi og effektivisering preger nå alle deler av arbeidslivet. Alle bransjer og yrkesgrupper kjemper for å møte fremtidens behov. Det har ført til en viktig endring: hele Norge kjemper om de samme arbeidstakerne. Så hvordan skal vi få arbeidslystne, nyutdannede og gründere til Sola og regionen? Hvordan må vi tenke for å tiltrekke oss de rette hodene og hendene?

Kom på Treffpunkt Sola og lær av Marte C. W. Solheim som er ettertraktet i inn- og utlandet og som vekker oppsikt internasjonalt for sin forsking og tilnæring til hvordan du som leder eller ansatt kan bidra til økt innovasjon. Kvelden byr også på innsikt i hvordan Sola kommune jobber med næringsstrategi og -utvikling for å tiltrekke seg flere med riktig kompetanse, og større mangfold i alder. Du får også kloke ord om hvordan du må tenke i rekrutteringsprosessen for å tiltrekke deg et større mangfold av riktig kompetanse, av Hytech Professional.

Sist, men ikke minst, blir det debatt med yngre ledertalenter, grundere og tilflyttere til regionen.

Treffpunktet er et samarbeid med FLYT Sola og Sparebank 1 SR-bank.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

18.00 Registrering, kaffe og mulighet for å prate med unge grundere.

18.30 Velkommen, ved Yngve Sørland, leder for ressursgruppen.

18.40 Slik jobber kommunen med å få rett kompetanse til regionen, ved Ingrid Iversen, Sola kommune.

19.00 Mangfold øker innovasjonskrafter i bedrifter, ved Marte C. W. Solheim, Universitetet i Stavanger.

19.20 Hvordan og hvorfor tenke strategisk og langsiktig ifm å tiltrekke seg flere unge? ved Cathrine Silgjerd Leiros, Hytech Personell.

19.40 Pause med kaffe og enkel mat.

20.10 Debatt; Hva for oss til å velge regionen? ved Fredrik Harestad i TribeShare, Mahnoor Raja student ved UiS, Øyvind Osjord i SAR og Mathilde F. Haugland trainee i Trainee SørVest.

21.00 Nettverksbygging og videre drøs.

21.30 Takk for i dag.

Foredragsholdere