01.okt

Treffpunkt Stavanger: Fremtidens Stavanger

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
{{price}},- eks. mva.
Hvilket fremtidsbilde ser vi for kommunen, og næringslivet? Treffpunkt Stavanger gir deg fakta på bordet som er viktig for næringslivet å kjenne til i forhold til hvordan man skal planlegge for nye produkter og tjenester.

Hva vet vi om utviklingen i næringslivet og befolkningen framover? Hvordan vil eldrebølgen påvirke kommune, og vil næringslivet få tilgang til ny arbeidskraft og kompetanse? Kort sagt – hvordan blir ting i Stavanger framover? Treffpunkt Stavanger gir deg tallenes tale om Stavanger sin framtidige utvikling på kort og lang sikt.

Paal Grini er rådgiver i Stavanger kommune, avdeling Byutvikling. I dette møtet får du høre om demografi utvikling, og framskrivninger frem i tid.  Dette er viktig kunnskap/underlag for næringslivet for å sikre innovasjon og være pådrivere for nye produkter og tjenester. Stavanger kommune er desidert største innkjøper i Stavanger-området. Bli med og få innsikt som er viktig for din bedrift framover.

For mer informasjon, vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.00 Kaffe og registrering.

08.30 Velkommen, ved Inger Tone Ødegaard i Næringsforeningen.

08.35 Stavanger kommune som vertskapskommune for næringslivet, ved Anne Woie, Næringssjef i Stavanger kommune.

08.55 Tallenes tale om Stavanger sin framtidige utvikling, ved Paal Grini, rådgiver for by og samfunnsplanlegging i Stavanger kommune.

09.30 Hvordan skaper vi spennende arbeidsplasser samtidig som vi griper mulighetene i en verden som endrer seg stadig raskere?, ved Hilde Nordbø, daglig leder i Efab.

09.50 Pause

10.10 Mulighetsbilde for næringslivet – nye arbeidsformer. Fra Agil pilotering til protyping og smidige innkjøp. Kan en finsk løsning for uttesting med næringslivet fungere i Stavanger? ved Gunnar E. Crawford, Smartbysjef i Stavanger kommune.

10.25 Strategisk bruk av anskaffelser for å stimulere til innovasjon og nytenkning, ed Elvur Thorsteinsdottir, avdelingssjef anskaffelser i Stavanger kommune.

10.45 Q&A.

11.00 Noe godt til kaffen og mulighet for nettverksbygging.

Foredragsholdere

Andre lignende møter:

12. nov 2019 -

Logistikkdagen 2019

17. okt 2019 -

Game changer: Digital plattform som effektiv forretningsmodell

24. okt 2019 -

Risavikadagen 2019