29.okt

Treffpunkt Stavanger: Hvorfor er sentrum viktig?

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Hva betyr sentrumsutvikling for attraktivitet i regionen? Og hvordan kan vi samarbeide bedre for å styrke byens attraktivitet som næringsadresse? Få svar på spørsmålene når vi arrangerer frokostmøte på verdensledende katamaran.

Et levende Stavanger krever samarbeid og kunnskap om hva som påvirker muligheten til å utvikle attraktive, livlige og konkurransedyktige sentrum. Nå stiller vi spørsmål rundt hva konsekvensene kan bli dersom sentrum mister sin attraktivitet og gode møteplasser.

Hvordan kan kommunen, gårdeierne og virksomheter i sentrum jobbe bedre sammen for å gjøre sentrum attraktivt for handelen og våre kunder? Har næringsadressene i sentrum noe å si for vekst i handelen? Og hva er sammenhengen mellom handel, tilgjengelighet, næringsadresser og bymiljø?

På dette møtet får du morgenkaffe og frokost servert på verdens raskeste, elektriske katamaran. Rygerelektra tar oss med på tur i havnebassenget før vi fortsetter med faglig sterkt innhold. Du får treffe den kunnskapsrike Knut Vareide, seniorforsker ved Telemarksforskning, som tar oss gjennom svaret på spørsmålet om hva som gjør at noen byer vokser. Vår egen sentrumssjef Kristin Gustavsen fortsetter med å fortelle oss hvordan aktørene i byen kan jobbere tettere sammen, for å lykkes.

Velkommen på ekstra kjekt morgentreff i Stavanger, med vidsyn over vår fantastiske by!

Arrangementet er en del av serien Treffpunkt Stavanger. Treffpunkt Stavanger er et samarbeid med Stavanger kommune, og turen i havnebassenget er sponset at Rødne.

Pga Covid-19 er deltakelsen begrenset til 84 personer.

For mer informasjon vennligst kontakt Silje Finnskog Jensen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

COVID-19

Næringsforeningen følger alle smittevernråd fra Folkehelseinstituttet og norske myndigheter for å sikre at våre møteplasser er trygge. Vi ber deg derfor sette deg inn i våre krav og rutiner når du skal være deltaker hos oss. KLIKK HER for å sette deg inn i våre smitteverntiltak i forbindelse med covid-19.

08.00 Registrering, kaffe og gode samtaler.

08.15 Velkommen, HMS og smittevern, ved Silje Finnskog Jensen, Næringsforeningen.

08.30 Frokost, kaffe og båttur i havnebassenget, med helelektriske Rygerelektra.

09.00 Hva kjennetegner byer som lykkes? ved Knut Vareide, seniorforsker i Telemarksforskning.

09.30 Hvordan lykkes sammen? ved Kristin Gustavsen, daglig leder i Stavanger Sentrum AS & Norske Sentrumsutvikling.

09.50 Spørsmål?

10.00 Takk for i dag.