18 måneders unntakstilstand kan være over
Harald Minge

18 måneders unntakstilstand kan være over

— Dette har vi ventet på siden unntakstilstanden i mars 2020, sier Næringsforeningens Harald Minge. Kl 12.30 inviterer regjeringen til pressekonferanse om koronasituasjonen, og det kan bety gjenåpning av Norge.
24.september 2021 Egil Hollund

Helseminister Bent Høie (H) har bedt kommunene om å forberede seg på gjenåpning fra i dag. Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet er enige og anbefaler gjenåpning.

– Vi krysser fingrene. Dette innebærer jo umiddelbare endringer for store deler av næringslivet – både for servicenæringene og industrien. Når kravet om sosial distansering forsvinner og meteren utgår, får det store konsekvenser. Restaurant- og uteliv kan umiddelbart normalisere driften, sier Minge.

Næringsforeningen arrangerer rundt 200 konferanser i året og koronaen har betydd antallsbegrensninger og økt bruk av digitale møter.

Nå er folk klare for å møtes igjen og vi står klar med et omfattende høstprogram. Fortsatt vil vi følge nøye med og ta nødvendige sikkerhetsregler for pandemien er ikke over, men gjenåpning åpner for helt nye muligheter.

Kronikk: Hva betyr geopolitikken for næringslivet?

Når vi går inn i mer usikre tider, blir det viktigere også for næringslivet å engasjere seg i utenrikspolitiske spørsmål.

To nye i styret til Næringsforeningen

Dette er det nye styret i Næringsforeningen i Stavanger-regionen.

Gruvedrift kan gi 1000 nye arbeidsplasser

Med statlig og regional vilje kan utvinning av mineraler i Eigersund kommune og videreforedling totalt skape 1000 arbeidsplasser. Til høsten starter N…