Blanchard Norway vinner kontrakt om lederutvikling for Atlas Copco

Blanchard Norway er et selskap som leverer ledertrening til selskaper i Norge basert på Ken Blanchard comanies programmer bl.a. om situasjonsbestemt ledelse. Nå har Blanchard Norway vunnet en langsiktig kontrakt med Atlas Copco hvor det skal leveres ledertrening over mange år, virtuelt innen områdene selvledelse og kommunikasjon i ledelse.
04.oktober 2021 Blanchard Norway AS
På slutten av kurset skriver deltakerne selv inn hva de har lært.

Når det anerkjente verktøy og industriproduktsproduksjonsselskapet Atlas Copco, med hovedbase i Sverige, men også betydelig vikrsomhet i Norge, er på jakt etter langsiktige partnere innen ledertrening, er det gledelig både å bli spurt og til slutt bli valgt som hovedleverandør, sier daglig leder i Blanchard Norway, Geir Haaland.

Haaland forteller videre at det er produktene selvledelse basert på teorien om situasjonsbestemt ledelse, og kursene Kommunikasjon i ledelse, Coaching og Den vanskelige samtalen, som omfattes av avtalen i første omgang. Kurset kjøres virtuelt for å kunne gjennomføres for flest mulig av Atlas Copcos over 200 ledere, med tilhold i forskjellige deler av såvel Norden, Europa som verden for øvrig. Kursene kjøres derfor på engelsk. En naturlig videreutvikling av avtalen om noen år, vil å også levere Blanchards flaggskip SLII, Situasjonsbestemt ledelse II, et av de mest leverte lederutviklingsprogram i verden, og også noe av det som er med å kåre Ken Blanchard Companies, som Blanchard Norway er en del av, som et Top 20 Lederutviklingsforetak i verden.

De første kursene er allerede gjennomført, og tilbakemeldingene har vært strålende. Blanchard er kjent for å levere svært gode virtuelle kurs på grunn av sin lange erfaring med virtuelle kurs for globale kunder også før pandemien. Videre har Blanchard valgt plattformen Adobe Connect da denne legger til rette for langt mer pedagogikk i virtuell formidling enn andre verktøy som Zoom og Teams.

Vi i Blanchard er svært opptatt av læring og tar derfor i bruk helt andre virkemidler enn det som er vanlig i vår kunnskapsformidling. Det er spesielt viktig ved virtuelle kurs, som Blanchard også har forsket på. Begreper som digital fatigue og det å gi etter for distraksjoner bør være kjent for de fleste som har sitte på teams-møter de siste 1,5 årene, og da trengs klare regler og engasjerende verktøy. Atlas Copco har også i sin avtale at noen av kursene kan leveres fysisk, da ved Blanchards kontor i Oslo eller utenfor Stockholm, men foreløpig er man så fornøyd med den virtuelle varianten at man holder seg til den. Det er også av hensyn til fotavrtykk og miljø (unngå reising), fleksiibilitet for de ansatte (som slipper og forlate familiene sine) og tilhørende kostnader.

Andre liknende nyheter

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…

Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå

Dfind er kåret til Årets rekrutteringsbyrå for 2024 på The Hunt, som er Schibsted sin store årlige kåring. Selskapet har som eneste aktør vært nominer…

© Næringsforeningen 2019-2024 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner