Fusjon i Ryfylke

TF regnskap AS og Finnøy Økonomi AS går sammen i et nytt rådgiving- og regnskapsselskap og blir med dette største aktør i Ryfylke.
05.oktober 2021 TF regnskap
Eierne i det nye selskapet.

Det formelle rundt fusjonen er avklart og iverksettes fra oktober 2021. I markedet vil en fortsatt benytte begge eksisterende navn, men i løpet av 2022 vil det bli ett selskap med nytt navn.
Det nye selskapet får 35 ansatte fordelt på kontor i Finnøy, Forsand, Hjelmeland, Sjernarøy, Stavanger og Tau.
John Erevik, grunder og hovedeier i TF regnskap, har stor tro på fusjonen.
– Med denne fusjonen vil vi styrke oss internt og få en større bredde og dybde i kompetansen vår. Utviklingen innen digitale løsninger går fort og vi vil utnytte denne muligheten til å gi et bredere spekter av tjenester og mer fokus på oppfølging av kundene.
Elise Lunde, grunder og hovedeier i Finnøy Økonomi, er enig:
– Vi har gjennom alle år hatt godt samarbeid med TF regnskap. Bransjen er i rask utvikling og vi må endra og tilpassa oss den nye kvardagen som kundane og vi opplever. Det blir stadig større krav til oss som rådgjevar innan både landbruk og næringsliv elles. Med denne fusjonen er vi klare for å utvikla oss vidare til beste for kundane, sier hun, ifølge en melding.

Fakta:

• Finnøy Økonomi AS ble etablert i november 1996 med hovedkontor på Finnøy og avdelingskontor i Sjernarøy og Stavanger.
  • TF regnskap AS, Tau og Forsand Regnskap, ble etablert november 1996 med hovedkontor på Tau og avdelingskontor på Forsand og Hjelmeland.

Andre liknende nyheter

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…

Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå

Dfind er kåret til Årets rekrutteringsbyrå for 2024 på The Hunt, som er Schibsted sin store årlige kåring. Selskapet har som eneste aktør vært nominer…

Ny styreleder i Solakonferansen

Øivind Solberg har overlatt stikka til Andreas Kollbye Aks – som da blir ny styreleder i Stiftelsen Solakonferansen.