Gir lokale bedrifter gratis eksperthjelp
Illustrasjonsfoto: Vecora

Gir lokale bedrifter gratis eksperthjelp

– Når vi nå opplever en gradvis gjenåpning av samfunnet må vi få aktiviteten i næringslivet skikkelig i gang, raskt. Som et av Vestlandets store digitalbyråer har Vecora nå satt av en pott på 100 timer innen rådgiving og markedsføring, der vi hjelper lokale bedrifter å utvikle sine ideer og planer, forteller administrerende direktør Hallgeir Gustavsen i Vecora.
11.juni 2020 Vecora

Da pandemien var et faktum 12. mars, tvang omstendighetene store deler av næringslivet til å stenge helt eller delvis ned. Hele samfunnet ble berørt av koronaviruset på en eller annen måte. Sviktende omsetning, permitteringer, oppsigelser og endret forbrukeradferd er noe av det næringslivet har vært igjennom. For mange næringsdrivende er det selve livsverket som er rokket ved.

– Nå når samfunnet gradvis åpnes opp igjen er det mye som skal gjøres og mange prioriteringer å sjonglere. Mange må tenke nytt og vet at de må satse. Vi ønsker å gi av vår ekspertise for å senke terskelen for å gjøre nettopp det, forteller Gustavsen.

– Vi vil derfor gi bort en pott på 100 timer gratis innen rådgiving og markedsføring. Det å gi bort noe vi ellers ville tatt betalt for er vinn-vinn for oss nå. Vi lever av at det går godt for de rundt oss og at det er økonomisk aktivitet i regionen. Det er helt uforpliktende for de som søker om en andel av potten, og det er også helt uforpliktende for de som velges ut, forsikrer Gustavsen.

Byråleder Torstein Bolme utdyper:

– Alle søknader som kommer inn leses og vurderes nøye. Som digitalbyrå jobber Vecora både med tradisjonell markedsføring og etter nye metoder med fokus på målbare resultater og leadgenerering. Vi ser spesielt etter prosjekter der vi kan planlegge å jobbe mot konkrete mål som gir deg flere kunder. Med et planlagt prosjekt i hånda kan du ta mer informerte beslutninger før kostnadene begynner å løpe, og det vil være enklere å hente inn sammenlignbare priser.

– Selve gjennomføringen er det mange flinke byråer rundt oss som kan ta. Det bestemmer du helt selv. Men om tidspunktet er riktig og kjemien stemmer håper vi selvfølgelig å få bli med på reisen videre derfra, sier Bolme.

– Prosjektet kan være stort eller lite. Det kan gå på overordnet strategi eller det kan være en mindre eller smalere del av markedsføringen din, forteller Gustavsen.

– Vi ser etter hvor mye verdi vi kan skape sammen. Derfor er det viktig at du har vilje og evne til å gjennomføre prosjektet, avslutter Gustavsen.

Andre liknende nyheter

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…

Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå

Dfind er kåret til Årets rekrutteringsbyrå for 2024 på The Hunt, som er Schibsted sin store årlige kåring. Selskapet har som eneste aktør vært nominer…

Ny styreleder i Solakonferansen

Øivind Solberg har overlatt stikka til Andreas Kollbye Aks – som da blir ny styreleder i Stiftelsen Solakonferansen.

© Næringsforeningen 2019-2024 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner