KPMG lanserer storsatsing i SørVest

KPMG rigger seg for vekst på Sør-Vestlandet. Derfor går kontorene på Sørlandet og i Stavanger nå sammen.
16.juni 2022 KPMG AS
Eirik Øsebak, leder KPMG Sør-Vest (foto. Line Owren)

KPMG Sørlandet har kontorer i Kristiansand og i Arendal. Nå går disse sammen med selskapets kontor i Stavanger, og etablerer KPMG SørVest. Det betyr blant annet at de tre kontorene vil få felles ledelse og at de vil gå sammen ut i markedet.

– For oss betyr sammenslåingen blant annet at vi får inn ny kompetanse og får økt kapasitet. Vi satser stort innen rådgivningstjenester på Sørlandet, og KPMG Stavanger utfyller oss godt. Jeg gleder meg til å kunne tilby kundene våre enda mer tverrfaglige team, forteller Gunn Marit Schjetne, som leder KPMG Sørlandet.

Det er Eirik Øsebak som vil gå inn i rollen som leder for KPMGs nye region. Han er i dag leder for Stavanger-kontoret, og trekker fram den sterke veksten både på Sør- og Vestlandet som en av grunnene til at kontorene der nå går sammen.

– Tall for 2020 og 2021 viser at det ble etablert mer enn 10 000 nye virksomheter i vår region. Det vitner om sterk vekst og viser at Sørvest-Norge står for et viktig bidrag til norsk verdiskapning. Det vitner også om et sterkt behov for kompetanse innenfor sektorer som er viktige for både landsdelen vår og for KPMG, som for eksempel energi, bank og finans og helse. Dette kompetansebehovet skal KPMG bidra til å fylle, forteller han, og legger til at han har latt seg inspirere av sine kolleger i sør.

– Det har vært utrolig gøy å se alle de spennende initiativene Gunn Marit og resten av gjengen i KPMG Sørlandet har satt i gang de siste årene. Det håper vi å kunne høste fruktene av i tiden fremover også her i Stavanger, sier han.

Den pågående byggingen av nye E39 mellom Sør- og Vestlandet gjør det ekstra aktuelt for KPMG å lage en ny region, sier Schjetne.

– Når byggingen av nye E39 er ferdig vil man kunne kjøre fra Ålgård utenfor Stavanger hit til Kristiansand på en og en halv time. Det vil gjøre at Agder og Rogaland i langt større grad enn tidligere vil fungere som ett felles bo- og arbeidsmarked. Vår nye struktur vil gjøre oss godt rigget for dette, forklarer hun.  Sammenslåingen trer i kraft første oktober, og KPMGs sørlandssjef ser fram til å jobbe enda tettere med sine kolleger i vest.

Ny administrerende direktør i Smedvig AS

Odd Torland går av som toppleder for Smedvig AS. Torland fortsetter som rådgiver for eiere og ledelsen og som styremedlem i flere selskap i konsernet,…

Rubberstyle feirer 100 år!

Rubberstyle AS, en av Stavangers eldste industrielle virksomheter, fyller 100 år 14. mars.

3000 milliarder kroner fra SDØE siden 2001

Petoro leverte 277 milliarder kroner i kontantstrøm til staten i 2023. Det er den nest høyeste kontantstrømmen i selskapets historie. Siden Petoro ble…