Ramirent tar over Loxam-avdeling

Ramirent satser i Stavanger og tar nå over driften av Loxams avdeling på Forus og slår den sammen med Ramirents avdeling på Gausel.
30.april 2020 Ramirent AS
Piet Bartels(t.v.) og Eivind Vaaland hos Loxam på Forus blir nå en del av Ramirent Stavanger.

– Sammen vil vi nå stå veldig sterkt med to avdelinger i Stavanger-området, sier avdelingsleder Cato Hoff i Ramirent.

Utleieselskapet Ramirent er landets største aktør innen utleie av maskiner og utstyr til bygg og anlegg og andre industrier. Fra og med 1. mai tar Ramirent også over driften av Loxam-avdelingen på Forus i Stavanger som blir selskapet 34. avdeling i Norge.

Fra og med 2019 ble selskapet en del av den franske Loxam-gruppen som er det tredje største maskinutleieselskapet i verden med 7.600 medarbeidere og flere enn 300.000 utleieenheter. Før oppkjøpet av Ramirent hadde Loxam fire avdelinger i Norge, deriblant i Maskinveien 4 på Forus i Stavanger som startet opp i 2013. Fra og med 1. mai tar Ramirent over driften av denne Loxam-avdelingen som samtidig slås sammen med Ramirents avdeling i Midtgårdveien 1 på Gausel i samme kommune.

Står sterkere

– Sammenslåingen av de to Stavanger-avdelingene gjør at vi blir enda sterkere i regionen. Vi tar med oss alle ansatte videre slik at vi kan ivareta og utvikle både de gode kundeforholdene og det høye servicenivået vi har hatt i de to avdelingene som begge ligger veldig sentralt til i Stavanger. På denne måten tar vi også med oss mye lokalkunnskap, nettverk og kompetanse inn i den videre satsingen i Stavanger-området, og sammen skal vi nå bygge en solid, felles kultur, sier avdelingsleder for Ramirent i Stavanger, Cato Hoff som skal lede begge avdelingene som nå vil ha totalt 15 ansatte.

– Med Ramirent tilstede på både Gausel og Forus i Stavanger kommer vi til å kunne ivareta våre kunders behov på en enda mer effektiv måte. I tillegg får vi større tyngde i markedet, påpeker marketingsjef Christina Niemi i Ramirent.

Større sortiment og tyngde

Etter omorganiseringen vil avdelingen på Forus ha et mer ekspressrettet fokus på lifter og utstyr man raskt kan ta med seg, mens de tyngre maskinene vil være på avdelingen på Gausel. Uavhengig av avdeling vil hele Ramirents «utstyrsflåte» være tilgjengelig for selskapets kunder i Stavanger.

– Vi ser nå fram til å bli en del av Ramirent-familien. Sammen skal vi greie å utfylle hverandre veldig godt, sier konstituert avdelingsleder Linn Urdal hos Loxam på Forus.

– Vi kan nå tilby våre felles kunder en skikkelig solid utstyrspark og ikke minst en veldig bred kompetanse samlet i en og samme organisasjon. I tillegg til å få et mye større sortiment å velge fra så kan kundene nå også velge mellom to lokasjoner i forhold til henting og levering, sier avdelingsleder Cato Hoff som samtidig lover at det vil skje mye nytt og spennende ved Ramirents Stavanger-avdeling i tiden som kommer.

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…

– Tett CCS-allianse med Norge

Wintershall Dea vil være representert på Niedersachsens og Norges stander på Hannover Messe 2024. Selskapet vil vise fram et forskningsprosjekt fra Un…