Finans- og kapitalforvaltning

Ressursgruppen for finans- og kapitalforvaltning har jobbet for en samlet finans- og kapital bransje siden 2001, og jobber på vegne av hele sektoren. Gruppen arrangerer aktuelle møteplasser som sikrer kompetanseutvikling, attraktivitet, pådriver for vekst og jobber med næringspolitiske saker knyttet til egen bransje.  Finansbransjen skal være en aktiv pådriver for en bærekraftig omstilling.

Ressursgruppen arrangerer et årlig medlemsmøte i januar, «Aksjeåret» samt en rekke andre medlemsmøter innen finans- og økonomi relaterte tema.  Finans angår alle bransjer, og ressursgruppen jobber sammen med øvrige grupper fra sak til sak for å styrke regionen.  Gruppen arbeider med tre viktige prosjekt i 2022:
- Kartlegging: Finansbransjen i Stavanger-regionen, skal lanseres juni 2022.   Mål:  Vise bredden og attraktiviteten  for å tiltrekke oss både studenter og arbeidstakere
- Kvinner i finans/ mangfold i finans:  i samarbeid med gode initiativ som nytt charter kvinnerifinans.com
- Styreportal: sikre større tilgang til eksterne styremedlemmer (gjelder alle bransjer) - 100 listen (til offentlig bruk fra 31.mars)

Medlemmer:

Ole Henry Slette, Handelsbanken (leder)
Pål A Dahlberg, HitecVision
Petter Fossan, SR-Markets