Vil du bli medlemsbedrift i Trainee Sørvest?

Vil du bli medlemsbedrift i Trainee SørVest? Da vil du styrke din posisjon i kampen om talentene og ettertraktet kompetanse.

BLI MEDLEMSBEDRIFT!

• Få tilgang til ny og ettertraktet kompetanse
  • En toppkandidat i ett år med mulighet for videre ansettelse
  • Et helhetlig traineeprogram i regi av Trainee Sørvest
  • Bli en del av et verdifullt tverrfaglig nettverk
  • Mentorordning

Å tiltrekke seg talenter er en av de største utfordringene blant bedrifter og konkurransen er stor. Som medlem av Trainee Sørvest styrker du din posisjon ved at vi profilerer bedriften på den beste måte gjennom karrieredager, SOME, hjemmeside, Næringsforeningen, Personalhuset, annonser, podcast og video. Å være trainee er svært populært og søkertallene fra lignende prosjekter er høye. Dette gir oss et meget godt utgangspunkt for å finne kompetente og riktige kandidater til bedriften. Som medlemsbedrift vil du signere en treårskontrakt der du forplikter deg til å ta inn minimum en traineekandidat som skal være ansatt i bedriften i et år. Dette gir en begrenset risiko, men stort potensiale (bedriften kan tilby videre ansettelse).

Erfaringen fra Trainee Vest og Bergen Næringsråd viser at ni av ti får tilbud om fast stilling når året som Trainee er omme. Seks av ti er fortsatt i samme bedrift fem år etter traineeperioden og 100 prosent av medlemsbedriftene som har respondert på spørreundersøkelsene anbefaler andre bedrifter å delta i traineeprogram. Andre tilsvarende traineeprogram kan vise til lignende resultater. Dette viser at rekrutteringsprosessen sikrer at de best egnede kandidatene kommer inn i programmet. Personalhuset vil ta seg av hele prosessen fra stillingsannonsen frem til endelig ansettelse.

Er du interessert i å høre mer, fyll ut skjemaet under så tar vi kontakt!