Iver & Evne

Iver & Evne er et gründerselskap som jobber for at alle barn skal oppdage matgleden. Og matgleden den oppdages som kjent når maten lages.

Selskapet jobber for å gjøre det enkelt å engasjere barn i matlaging fra tidlig alder, bidra til mestring og gjennom praktisk rettet og lekbasert materiell øke barns kunnskap om mat og respekt for mat. Frontfigurene i Iver & Evne-konseptet er Iver og Evne. De er Gastronauter og reiser på oppdagelsesferd i Matens Univers. Budskapet deres formidles med et formspråk som barn engasjeres av (storytelling, tegneserie/animasjon, spill, lek og fantasi). Iver & Evne har også utviklet en praktisk verktøy med oppskriftskort som ligner et brettspill.

Iver og Evne AS har fram til nå vært fokusert på konsept- og produktutvikling og har nå etablert verdibudskapet, de grafiske elementene og de første produktene. Varemerke- og designbeskyttelsen er også på plass. Selskapet har de siste par årene vært en del av Samfunnssentralen i Stavanger. Samfunnssentralen har som målsetting å løfte fram sosiale entreprenører og løsninger som bedrer samfunnet vårt. Nå vil vi ta selskapet videre og ønsker en styrekandidat som brenner for å bidra til videreutviklingen av et verdibasert selskap, med fokus på de kommersielle mulighetene.

KLIKK HER for å lese med om selskapet!

KLIKK HER for å søke!