Kolumbus

Kolumbus skal bidra til å gjøre Rogaland til et bedre sted å bo og leve ved å gjøre det raskt, enkelt og miljøvennlig å bevege seg rundt i regionen vår uten å bruke egen bil.

I 2017 bestemte Rogaland fylkeskommune at Kolumbus – som først i landet – skulle gå fra å være et kollektivselskap til å bli en mobilitetsleverandør. Kolumbus har fortsatt ansvar for buss- og hurtigbåttrafikken i Rogaland, og jobber nå i tillegg for at tog, sykkel, gange, samkjøring og bildeling henger sømløst sammen med buss og båt.

Ved å planlegge, utvikle, forenkle og markedsføre en moderne, helhetlig transporttjeneste er målet å skape et attraktivt Rogaland med god mobilitet. Slik skal Kolumbus bidra til nullvekst i biltrafikken på en bærekraftig måte. I tillegg til at flere setter bilen igjen hjemme av og til, skal Kolumbus bidra til et bedre Rogaland gjennom å tilby et helt og holdent fossilfritt transporttilbud innen 2024. Dette innebærer en overgang til organisk HVO-diesel, hybrid-drift og helelektriske kjøretøy i løpet av de neste årene. Fra mandag til fredag gjennomføres det omtrent 87.500 daglige reiser med Kolumbus. Selve transporten med buss og båt er det operatørselskaper som gjør på kontrakt for Kolumbus.

Kolumbus byr på et variert fagmiljø som stadig vokser, kontor midt i Stavanger, en uformell tone og et sterkt engasjement for det selskapet driver med. Kolumbus har gode muligheter for faglig utvikling, utfordrende arbeidsoppgaver og mye moro, både på jobb og i fritiden. Samtidig redder de verden litt hver dag.

Kolumbus er inne i en spennende fase. Selskapet er i gang med å utvide tilbudet til å omfatte blant annet bysykkel, selvkjørende buss, tog, gange, bildeling og dør til dør-transport. Merkevaren skal bli mer synlig, og Kolumbus skal innlemme flere produkter og tjenester i porteføljen. Samtidig skal de gjøre det enklere for kunden å la bilen hvile.

Kolumbus ser etter en kandidat som har:

• Høyere utdannelse
  • Kunnskap om og interesse for digitalisering
  • God økonomisk forståelse
  • Opptatt av - og bruker av kollektivløsninger
  • Innsikt i Kolumbus sin rolle
  • Positiv og engasjert lagspiller

Styret i Kolumbus er opptatt av mangfold og ønsker kandidater med ulik bakgrunn, også kandidater med annen kulturell bakgrunn enn fra Norge.

KLIKK HER for å lese med om selskapet!

KLIKK HER for å søke!