Abacus IT ekspanderer med nye oppkjøp og etableringer

16.august 2021 Abacus IT AS
Gründerne i Abacus IT, Sven R. Nilsen og Bente C. Jørgensen

Abacus IT AS, med hovedkontor i Son, ekspanderer ved oppkjøp av to nye selskaper. 1.mai overtok selskapet IT Avdelingen AS i Sandnes, og 1. juli ble Verdii Aalesund AS en del av Abacus konsernet. I tillegg etableres et nytt avdelingskontor i Tromsø. IT Avdelingen AS blir en del av vårt etablerte kontor i Sandnes, og styrker planlagt satsing i Rogaland. Med oppkjøp av Verdii Aalesund AS, og nyetableringen i Tromsø, sikres fotfeste som en lokal leverandør av gode IT-løsninger i hele Norge. Abacus er nå lokalisert på 9 steder i Norge.

Daglig leder i Abacus IT AS, Sven R. Nilsen er fornøyd med å ha tatt ytterligere grep om Abacus IT sin vekststrategi, og målet om å være til stede der kundene våre er.

— Vi tror fortsatt på lokal kjennskap og tilstedeværelse, selv om vi fremmer utstrakt bruk av skyløsninger og digitale møteplasser. Viktige faktorer som relasjoner og gode kundeopplevelser tror vi fortsatt kan, og bør, forsterkes ved personlige møter, en kaffe og gode samtaler, sier Sven R. Nilsen.

Skaper flere arbeidsplasser

Med nye selskapene ombord teller Abacus nærmere 80 ansatte og estimerer omsetning på 130 millioner. Men det stopper ikke der.

— Vi opplever også økning i vår eksisterende kundeportefølje og i etterspørselen etter produkter og tjenester. Nyutdannet ungdom skal hjelpe oss å tenke nytt og følge med i utviklingen de neste årene. Vi satser stort på eget trainee-program og ansetter 3 traineer, plassert på ulike avdelinger. Disse skal, i kombinasjon med våre erfarne rådgivere, styrke den faglige kompetansen lokalt. Samtidig som vi knytter erfaringer og prosjekter sammen på tvers av geografisk tilknytning. tillegg skal vi nok også ansette flere ERP-rådgivere og tekniske IT-konsulenter de nærmeste månedene, sier Sven R. Nilsen.

Oppkjøp av IT Avdelingen AS

— Lokal nærhet gir tettere og bedre relasjoner til våre kunder, samt økt kjennskap til lokalt næringsliv. Både IT Avdelingen og Abacus har vært i drift i Sandnes i over 20 år. Vi har til sammen 12 ansatte med lang erfaring og solid kompetanse innen driftsløsninger og ERP-løsninger. Dette kommer lokale bedrifter til gode, sier avdelingsleder Jostein Gjerde i Sandnes

Oppkjøp av Verdii Aalesund AS

Verdii Ålesund er en Visma-partner som gjennom mange år har opparbeidet seg en solid kundebase i Møre og Romsdal. Å ta steget videre fra en liten bedrift med 3 ansatte er vanskelig, og vi ser med glede frem til å bli en del av Abacus IT. Det er en stor fordel for våre kunder å kunne dra nytte av Abacus sitt komplette produktspekter og kompetanse rundt skyløsninger, ERP-systemer og andre driftsløsninger. Dette vil alle nyte godt av, sier daglig leder i Verdii Aalesund, Bjarte Ferstad. Om Abacus IT Abacus IT er totalleverandør innenfor IT, økonomi, logistikk, HR/lønn og prosjektstyring. Vår visjon er å effektivisere bedrifter gjennom digitalisering og leveranse av skyløsninger. Vi tilstreber å levere god kvalitet i alle ledd og våre rådgivere har høy kompetanse innenfor sine respektive fagfelt.

Det nye selskapet vil ha ca 80 ansatte, og forventet omsetning i 2021 er 130 MNOK. Hovedkontoret ligger i Son, og har avdelingskontor i Oslo, Bergen, Sandnes, Trondheim, Drammen, Verdal Ålesund og Tromsø

Fire fra Rogaland i NM

Fire ungdomsbedrifter representerer Rogaland under NM, når totalt 67 ungdomsbedrifter fra hele landet møtes til dyst. Ved NOVA Spektrum på Lillestrøm…

Utvider med syv nye bedrifter

Syv nye VB Partnerbedrifter med en samlet omsetning på over 175 millioner kroner og rundt 100 ansatte innlemmes i VB Gruppen.

Lyse verdt 58 milliarder

Lyse er verdt 58 milliarder, etter en økning på 11 milliarder på to år. Det plasserer Lyse-konsernet som et av Norges 20 mest verdifulle selskaper sam…